litenlangtan

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av litenlangtan - 1 januari 2010 18:37

Sitter i vårt väl uppvärmda vardagsrum - har både värmeljus och brasa igång - och njuter av att inte göra nånting...

Nyårsafton tillbringades med min man i min brors hus - vi badade bubbelbadkar och bastade och sen åt vi middag tillsammans och kollade på väldigt dålig TV... vid 12-slaget skålade vi i champagnen som stod å rummet på vårt hotell då vi gifte oss. Vi drack väldigt lite båda två - ingen av oss var så intresserade av alkoholen.

Dagen innan nyår var vi hos mamma och hennes man och firade årets sista jul med mina systrar och hund och vän(!) - något kom upp vid ett samtal efter maten. Hur bra det var att min bror fått våra familjer att umgås...

Jag å andra sidan hade ett minne om att amin 30-årsdag var då familjerna började umgås men det var visst oavsiktligt och allt som har med dem att göra är bara pinsamt och jobbigt...

Det är ju inte mitt fel att mina familjer inte umgåtts och det är inte mitt fel att det är så mycket skitsnack mellan alla delar av familjen. Det är säkert så att pappa har väldigt stor del i det men jag har förträngt mycket av det som pågått. Jag orkar liksom inte plågas av den skiten nåt mer...

Som helhet har 2009 varit milsvitt bättre än 2008 som var året som gud glömde...
Det jag måste göra nu är att sikta in mig på att byta jobb, hitta något jag skulle kunna trivas bättre med och satsa på det. Jobba på relationerna mellan mig och mina föräldrar och syskon. Fortsätta att jobba på relationen till min man och hans familj och relationen till mina vänner!


2010 är ett väntans år - det vet vi redan! Kanske kommer vårt barn födas under 2010... :-D 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards