litenlangtan

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av litenlangtan - 25 januari 2010 14:37

Det är måndag, den sista måndagen i januari... Snart har en av detta årets 12 månader gått... Det har gått skitfort och jag kan inte för mitt liv komma ihåg allt vad jag gjort...
Tur att jag har en bilddagbok och en pysselblogg och en adotions/livsblogg och en hemlig dagbok och facebook och mobil... För HUR skulle jag annars komma ihåg saker och ting?


Jag och min man har vart gifta över 4 månader, vi har snart känt varandra i 4 år och 3 år har vi försökt få barn...
När man tänker på att köerna är så långa för att adoptera så tänker man bara på hur vansinnigt jobbigt det är att V Ä N T A... för det är ju trots allt det man mest hör om adoption. Det är så långa väntetider...


Men jag tycker dagarna går ganska fort, kvällarna och helgerna ännu fortare! En kille på föräldrautbildningen sa att om man ser tillbaka på hur lång tid 3 år tagit så känns det som om tiden gått jättefort! det swischar ju bara förbi... och när vi väl har vårt barn kommer de här väntansåren ha swischat förbi de också! Och tiden med barn får man sätta högt värde på och inte slösa bort för den tiden går ju rasande fort för det mesta har jag ju hört!


Så januari har snart paserat. Februari kommer gå jättefort den också eftersom vi åker till Thailand på semester/bröllopsresa/släktkalasresa så är den snart gjord den också. Därefter kommer mars. Då planerar vi ju att komma igång med hemutredning på allvar och förhoppningsvis går mars förbi ganska snabbt den också...


Sen är det vår, snart sommar och det ska fixas utomhus, grillas, badas, påtas i jorden och huset ska målas... ja, snart har även sommaren 2010 passerat och förhoppningsvis har vi fått vårt medgivande till hösten och kanske kanske kan vi börja samla papper och välja land för då har vi ju ändå köat 2 år redan... Så när ännu en vinter lägger sig över landet brunsås kanske vi vet vartifrån vårt barn ska komma till oss...


Under tiden får vi fylla våra liv med andras goa småttingar, hobbies, resor, sport, film, böcker och andra roliga upplevelser!


I morgon kväll ska jag och maken återuppta våra "torsdagar" - vi brukade ha en TV-fri dag i veckan då vi hittade på något tillsammans, gärna små överaskningar där vi inte avslöjade vad vi hittat på åt vår kärlek förrän vi kom fram. Det har varit sport, film, middag på restaurang, minigolf, biljard, museum, teater, utställningar mm...


På torsdag ska vi gå en sväng på Världskulturmuseet och sen äta något gott hade jag tänkt mig... Det var ganska länge sen vi var ute och käka och det var ganska länge sen vi var på välrdskulturmuseet... :-D


Jag hade tänkt vi skulle gå på teater men det var inget som gick just nu. Många pjäser har premiär i februari så det får bli längre fram...


nu är det dax för lite frukost!
 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards