litenlangtan

Alla inlägg den 18 april 2010

Av litenlangtan - 18 april 2010 20:18

Vi har tillbringat helgen hos vänner till min make. De bor på landet, utan några direkta aktiviteter - men 2 ganska små barn som sysselsatt oss alla fyra hela helgen! Det är både påfrestande och väldans kul!

Jag älskar de här ljuvliga, gapiga, söta, snoriga, hänsynsfulla, störiga, fantastiska, galna, ljuvliga, tjatiga, pratiga väldigt goa ungarna! Åh vad jag önskar att de var mina - båda två! De är väldigt duktiga båda två trots att ingen av dem är tre år fyllda ännu...

Däremot så har sängen vi fått till låns inte vart den bästa. 120 bred och alldeles för mjuk... Både jag och maken har sovit illa så jag är sååååå trött nu!

Barnen har självklart tagit musten ur oss också - men på ett bra sätt! Föärldrarna uppmuntrar oss att umgås med barnen och barnen att ta hjälp av oss - en win-win situation! :D

Vi har också tagit för oss av dem - hjälpt till att klä på och av, lekt och läst och sjungit och busat...

Dessutoom har vi besökt ett supermysigt kafé, åkt på en lång slingrig bilburen sightseeing, ätit tårtbuffé (usch jag ville bara spy när vi kom därifrån - så mätt var jag) och sen var vi på en megaloppis ute på landet. Där fanns massor att se och en hel del jag ville köpa - men inget jag faktiskt bestämde mig för att lägga pengar på...

Sen körde Älskling hem och nu har jag läst och han har kollat på fotboll...

Icke desto mindre vill jag ha egna barn, bli en familj. Åh vad jag längtar nu... Dessa ljuva ungar som verkligen sprider glädje och kärlek - till alla omkring sig!

Ny vecka, tidig vecka - lång vecka - jag jobbar måndag - lördag!

Det ska bli intressant...
 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards