litenlangtan

Alla inlägg den 25 april 2010

Av litenlangtan - 25 april 2010 23:39

Så var den här veckan snart slut...
Det har vart en hel del att göra och det märks redan att vi är en person färre - vaje dag... Det blir liksom lite högre press på oss alla.

Som tur är har personen som är föräldraledig/studieledig tänkt om och godtagit mitt schemaförslag - så jag får hjälp 7 av önskade 8 veckor iaf.

Helgen bjöd på trevlig fest i fredags hemma hos goda vänner... Vi kom hem ganska sent och åkte buss/spårvagn/tåg och det gick väl okej, trots att det tog tid. Med bilen hade det tagit max 25 min från dörr till dörr på kvällen. Nu tog det 1 h och 20 min...

På lördagen jobbade jag och det gick bra, vi hade mycket folk och det var kul! Sen gick jag hem och bytte om så åkte jag och mannen in till stan för att hälsa på F som satt på Avalon med sin nya pojkvän. Med sig hade hon B + sonen C... C var tydligen tjurig av förkylningen men det funkade att gå och fika med honom... När mamma B ville ta en snabbis till skoaffären tvärsöver gatan lovade jag att ta hand om lille C. När han insåg att mamma försvann utom synhåll började han natuligtvis pipa... Sjuk, ensam och lämnade hos främlingar... oj oj oj... Jag tog upp honom i famnen och började gå fram och tillbaka lite... När jag började sjunga "björnen sover", "blinka lilla stjärna", "imse vimse", "när trollmor har lagt sina 11 små troll", "en kulen nattnattnatt" och "i ett hus i skogens slut" så var han lugnad och road... tyst och nöjd alltså... Men när mamma kom tillbaka så gav han upp full hals igen! Vi promenerade med dem en bit på vägen sen och så shoppade vi lite mat på ICA Fokus och åkte hem och åt lite mysmat och glodde på TV. Idag sov vi länge och jag vaknade med snorig näsa och så himla ont i nacken... 
Maken pysslade om mig lite och sen åkte vi till stan för att köpa en present till mamma som fyller år idag...

Nu hemma igen efter trevlig familjemiddag och tårtor, kakor och fruktsallad...

Det är så jobbigt när helgen blir så kort. Nästa helg skulle jag egentligen vara ledig fre-sön men nu blir det lite annat.


Vi har hembesök på torsdag - det känns lite nervigt... Iom det så hade jag planerat att försöka byta med en kollega - som lovat bort sig på en annan grej, trots att jag bett honom att byta med mig för att jag ska få biktigt besök... (Meeeh!)

De två extratjejerna vi har kan inte och den vanliga vikarien jobar redan... Så det enda som återstod var att byta med han som är ledig på torsdag - så får han vara ledig på min fredag istället...

Men men... det får ju gå. Sen ska vi planera in fler möten... Hur många vet jag inte, men nån slags djupintervju antar jag att det blir...

Jag hoppas att hembesöket ska gå smidigt och att vi kan övertyga henne om att vårt hem skulle funka jättebra för ett barn. Vi har ju gott om utrymme för dubbelsäng på övervåningen...


På tisdag har jag ett läkarbesök som jag oroar mig lite för. Sen innan jul har jag haft en knepig "smärta" i vänster revbensbåge - det liksom "klämmer" åt, olika hårt, olika ofta, olika känsla... Obehagligt javisst, outhärligt? nej, inte alls. Men jag tänker mig det värsta - dödlig sjukdom, cancer, nåt i den stilen. Nåt som sätter P för att vi får bli familj...

Jag var hos läkaren innan vi åkte till Thailand på semester... Men hon kunde inte hitta ngåot omedelbart, hon sa att där "inte fanns något att få cancer i" och trodde jag hade sträckt mig... Under semestern var det nästan obefintligt, men nu är det tillbaka med full styrka. Kanske är det nåt spykosomatiskt men jag måste få reda på vad det är...
Nåt ofarligt hoppas jag på men befarar något värre än så...
fan...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards