litenlangtan

Alla inlägg den 29 april 2010

Av litenlangtan - 29 april 2010 09:37

Igår hade jag en ypperlig dag; först var jag på vårdcentralen och lämnade några blodprover (inte så kul iofs) och sen var jag på kurs...
Efter kursen gick jag genom ösregnet över Götaälvbron in till stan och tittade upp på en kompis jobb. Där fick jag värma mig med en kopp the och torka mina kläder och prata om ditten och datten...


Sen gick jag vidare upp på Avenyn och träffade en annan kompis som behövde lite smakråd när det gällde henns nya glasögon. Vi provade, fotade och provade igen - hon hittade några som hon faktiskt gillade!
Sen träffade vi upp kompis 1 igen och drog längs Vasagatan bort till Haga för att gå på mingel på Drömma och båda vännerna shoppade loss där. Jag hittade en ursöt liten tavla i keramik som jag skulle kunna tänka mig  - men är det köpstopp så är det!


Sen gick vi hem till en av tjejerna och åt sushi och hade "symöte" ett par timmar! Maken var på Foxes och kollade på den spännande semifinalen i Champions League mellan Inter och Barcelona och eftersom jag inte hört av honom på hela dagen så längtade jag så efter honom och bestämde mig för att gå dit och träffa honom där och se klart matchen!


Inter vann och är därmed i final mot Bayern München och det var en spännande match med en del nervkittlande ögonblick. Inter försvarade sig grymt bra med 10 man på plan! Lyckliga och trötta åkte vi sen hem... Åt the och macka och kollade på inspelad tv en stund...


Idag skulle vi då ha hembesök... Jag har tagit ledigt hela dagen för det var ingen annan som kunde ställa upp och jobba extra så jag fick byta med en kollega. Så jag steg upp vid 07.30 och har börjat städa och fixa och plocka och tillockmed oljat in bänkskivorna i köket...


Så för ca 10 minter sen ringde en annan från familjerätten och meddelade att det blir inget möte idag för vår hemutredare har ryggskott och kan inte resa sig ur sängen...


Jag säger bara: lagen om alla tings jävlighet?!
Inte nog med att vi haft M E G S O T U R med våra IVF... Vi har krigat med Bredbandsbolaget och Telia i snart 3 månader om HUR och NÄR det ska bli Bredband hemma hos oss igen...


Förra gången vi skulle träffa hemutredaren så blev det försenat och förkortat och idag hade vi laddat för att bli klara med intervjun och lämna ifrån oss våra papper och försöka låta vårt hus göra ett gott intryck... MEN återigen så blir allt kapsejsat och luften går ur en...


Mötet inställd och vår hemutredare får ringa och boka in en ny tid med oss. Med mitt redan tighta schema så kan det kanske bli svårt att hitta en bra ny tid...


Fan...


Det värsta är nog att man är nervös och lite sådär stissig som man kan bli när man har förväntningar på något... och så när det rasar så blir allt bara platt...


jaja, jag får väl fortsätta städa ändå och kanske köra några tvättmaskiner och handla hem något gott som tröst...


bah.



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards