litenlangtan

Alla inlägg den 1 maj 2010

Av litenlangtan - 1 maj 2010 18:19

Vaknade vid 8-tiden, bar ner två IKEApåsar med tvätt till tvättstugan och satte igång där. Sen gick jag upp och stickade en hel massa varv på en sjal. Vid 10 tassade jag ner till tvättstugan igen och sen upp till mannen.
När han vaknat till liv gjorde vi frulle och läste gårdagens tidning. Idag är det första maj och ledig dag. Inga planer...


Maken har bäddat rent och dammsugit på nedervåningen. Jag har tvättat 4 maskiner tvätt och sen gick vi en lång promenad och kikade lite på hus och områden häromkring där man skulle kunna bo.


Samtidigt tänkte jag i morse när jag kall från den korta promenaden från tvättstugan låg jämte en kaminhet nyvaken helnaken make - att jag vill inte flytta - jag vill bo här.


Vi tänkte häromdagen att det kanske vore bättre att göra barnrum där uppe eftersom ett barnrum tar mindre plats... En dubbelsäng tar upp hela utrymmet  - men ett barnrum kan bli lämpligare där.  Jaja, det kommer ordna sig. Det måste göra det...

Vi har nyss fikat på nybakad morotskaka och gott hemlagad kaffe latte...
det är han och jag, mot världen. Om knappt en månad firar vi 4 år tillsammans. De bästa 4 åren i mitt liv! Saker har fallit på plats. Livet ter sig som en helhet. Tråkiga saker är roligare när man gör dem med honom. Roliga saker blir ännu roligare med honom. Han är min bästa!


Han ÄR min bästa! 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards