litenlangtan

Alla inlägg den 9 maj 2010

Av litenlangtan - 9 maj 2010 19:04

I torsdags fick jag sannerligen nog av det här med internetleverantörer...
Jag skrev ett synnerligen surt mail till min kontakt på Telia - att nu var min gräns nådd... Inte mindre än 4 tekniker har varit på samma ställe och letat fel, konstaterat att de inte kan göra något utifrån och sen begivit sig därifrån.

Under torsdagen ringde då min Teliakontakt och frågade om jag kunde komma ifån jobbet nåt under dagen. Jag sa att det nog skulle kunna ordna sig. Hon lovade också att de skulle bekosta taxi om det blev aktuellt. En tekniker rinde och vi bestämde en tid då han faktiskt skulle hämta upp mig på jobbet och kolla över vår kabel.

Väl hemma visade det sig att felet inte satt inne i lägenheten utan det var kabeln mellan huset och stolpen som var trasig och när den var utbytt så funkade den perfekt. Som tur var gick det att beställa bredband omgående och teknikern kunde plocka upp min order och ställa om några don i stationen och vi fick fungerande bredband efter nån ½-timme... så summa sumarum så har 4 tekniker gjort fel bedömning och inte systematiskt letat sig fram till felet - utan bara skitit i det...
Det har varit en jävligt jobbig resa men NU funkar det.

Tyvärr så har Bredbandsbolaget fått bottenbetyg även efter avslutat ärende hos dem då jag fört ärendet vidare till www.ktib.se och det mail jag sedan skickade till Bredbandsbolaget hörsammades genast. Redan dagen efter ringde någon och bad 1000 gånger om ursäkt och lovade bot och bättring och 1000: på kontot och allt vad det var...
Sen... Nada... och jag känner att det enda godtagbara skälet till att hon inte fullföljt sina löften är om hon gått och dött den här veckan som gick...

HUr går det då med vår adoption? Jo maken skrev ju ett mail till vår hemutredare och hennes nästa datum för vårt hembesök är den 20/5 på eftermiddage. Detta råkar sammanfalla med att vi ska resa på en weekendresa till Bryssel för att hälsa på goda vänner, så vi är låsta igen...

Uppenbarligen är hon en upptagen kvinna och har svårt att presentera ett variabelt schema av tider. Uppenbarligen kommer vi inte bli klara med detta innan socialnämnden har sitt nästa möte och uppenbarligen kommer vår hemutredning inte bli klar i tid till detta möte...

Vi är förföljda av dålig karma när det gäller dessa möten. Människan i fråga har inte ens uppgett hur många möten det är kvar och vad vi förväntas göra på mötet efter hembesöket och tja, vi vet i stort ingenting...

Detta gör mig faktiskt ganska arg... Och samtidigt så känns det som om hon inte kan anpassa sig till oss utan vi ska göra alla möjliga krumbukter för henne - det var ju inte vårt fel att vår sista träff blev så kort och inte heller vårt fel att hembesöket inte blev av. Ska inte hon anstränga sig och försöka fixa fram acceptabla tider till oss när det är hennes fel att våra möten blivit inställda...

Så hade iaf jag resonerat...

Well... vi får kontakta henne i veckan och försöka boka in resterande möten - eller helt enkelt ställa in oss på att inte rusa igenom det här och invänta socialnämndens möte EFTER sommaren... då blir det inte bråttom alls...

Maken ligger på soffan och kollar fotboll efter en helg full av jobb och en hel del kalasande...
Igår var vi på en länge planerad "födelesedagspresent" - en av mina bästa vänner fyllde 30 i januari och i present fick hon vår "arbetskraft"... Vi var 14 vuxna och 4 barn som grävde upp en nyponhäck och grävde en ny räna för att plantera en häck i. En person körde med jordfräsen upp ett potatis/grönsaksland. En person eldade upp en hel del gråte och grenar och skräp och fjolårets löv, några rensade rabatter och pysslade med rosor mm. Jag och maken vänbde jord i en rudel av sten och placerade ut markduk och fyllde upp med fler stenar för att planeteringen skulle få lite mer höjd. Sen målade vi taket i deras vardagsrum och påbörjade rivning av tapeter i samma rum...

Idag har man ganska ont i hela kroppen och jag har en envis vårförylning som gör mig helt klubbad. Nu har mamma, hennes gubbe, brorsan och hans familj samt mina systrar vart här och fikat och firat mannes födelsedag. Hans presenter var såklart ganska sportinriktade; presentkort på löplabbet, Team Sportia, prenumeration på Runners world samt funktionssockar till skorna... :D
Och lite annat...

Nu ska maken fixa middag och jag får vila lite från fotboll och kalas...

är så trött...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards