litenlangtan

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av litenlangtan - 11 maj 2010 10:02

Jo Kix, visst har vi kö-lapp på Adoptionsförmedlingen och det är helt okej att vi får trappa ner på takten - men vår hemutredare har själv sagt att hon hade ambition att bli klar med hemutredningen innan sommaren...
Eftersom besök 3 blev förkortat på grund av att utredaren varit fast i askmolnet och besök 4 uteblev helt på grund av hennes ryggskott så klurar vi på om vi verkligen hinner bli klara innan sommaren...
Det verkar ju inte vara helt lätt att få kontakt med henne och inte heller helt lätt att boka en tid så - tja, våra förhoppningar och önskemål om att bli klara grusas igen...


Vi vet ju inte ens hur många möten vi har kvar...


Nu har vi lyckats boka in hembesök på fredag den här veckan efter att ha föreslagit detta via mail. Det här har bekräftats igår per telefon.
Det innebär att jag inte behöver ta extra ledigt och inte heller ta in extra personal och maken får sticka hem tidigt en fredag... win-win situation...


Kvarnlyckan skrev något om vad vi som inte har djur och barn och klara  hus pysslar med på kvällarna?
Det har jag funderar på lite granna under dagen och kvällen igår...
För det är inte så att vi på något sätt har svårt att få tiden att gå. Jag tänker ofta på det: Hur ska vi få tiden att räcka till sen när vi har barn?


Det är svårt att säga hur en typisk dag ser ut men ofta så handlar jag något på vägen hem. Lite hushållssysslor finns ju alltid att göra när man kommer hem. Plocka ur diskmaskin, vika tvätt, tvätta, vattna blommor mm. (Det mesta andra är min mans "hobby"!) Annars stickar/sitter vid datorn/löser korsord/ser på TV en stund när jag kommit hem. Sen lagar vi sen middag (oftast jag eftersom min man tränar de flesta kvällar i veckan. Vi äter (oftast framför TVn) och sen plockar han ner och lägger i matlådor, diskar undan och plockar bort. Under tiden tar jag upp min stickning igen och ser lite på TV. Sen kommer natten och då läser jag en stund och sen sover vi...


Vanliga kvällssysslor/aktiviteter är tvätt/träning/stickning/sömnad/promenad med sopsorteringen/tv-tittning/en stund framför datorn/läsning och sen sova.

Ovanligare kvällsaktiviter är fika med vänner/bio/symöte/restaurangbesök/konserter/shopping/älskog :-D


Tja... sådär ser mitt liv ut - alla de dagar jag väntar...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards