litenlangtan

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Helgens barn

Av litenlangtan - 17 maj 2010 08:29

I torsdags fick vi besök efter att jag jobbat klart... Jag hade en tanke tidigare i veckan om att maken och en kompis skulle gå en runda freesbegolf och jag och hans tjej skulle rulla barnvagnen i Slottskogen...
men på promenaden hem från jobbet kände jag mig trött och lite sliten, regnet hängde i luften och jag chansade på att handla hem mjölk och Marabou Polka till ett gäng smarrig muffinsar ifall paret ville komma och fika hos oss istället...
Jo, det gick fint och jag svängde ihop chokladmuffins med hackad Polkachoklad i och de blev suveränt goda...
Deras 5½-månader gamla tös har precis lärt sig sitta själv... eller ja, om hon får rätt häng på överkroppen går det bra, tills hon får slagsida eller faller bakåt så det är ju bäst att ha en massa kuddar omkring sig... :-D


De stannade inte länge men vi fick ändå njuta lite av tösen - som liknar pojken Loranga i 'Loranga, Masarin & Dartanjang' med sina bulliga kinder!


Vi fick ett erbjudande om att vara barnvakt som vi kanske nyttjar (?!) snart - föräldrarna ville gå ut och äta lite...
Kanske kan det vara bra för Älsklingen att "öva" lite... :-D


På fredagsmorgonen kom min Familjelivsvän med sonen som nu hunnit bli 4 månader gammal och nu syns det att han faktiskt vuxit. Vi tog en ganska snabb och svettig promenad för plötsligt behagade vårvärmen komma. Sen tog vi en snabbfika i solen utanför vårt hus och som vanligt han vi avhandla det mesta i fråga om barnlöshet, adoptionens framsteg och bakslag och olika våndor och öden i barnvärlden...


Sen var det ju bara fritt fram att oroa sig för hemesöket kvar...


Och det blev ju ungefär så som vi befarat. Summerat idag känns det som om vi stampar på samma ställe.


Vi bor för trångt för att bli en adoptivfamilj. Hade vi haft förmågan att få biologiska barn hade ingen ifrågasatt hur vi kunde planera att bilda familj på 57 kvm.


Samtidigt behöver vi inte känna oro för att vi inte ska få vårt medgivande... För hon kommer inte rekomendera något annat...


Bah, jag blir inte klok på detta... Få mig på andra tankar någon...


  

 
 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

17 maj 2010 22:48

Hon tycker alltså att ni bor för litet men kommer ändå att rekommendera att ni får medgivande?
Hmm, tror du att hon kommer att skriva något om det? Ni kan väl i så fall säga att ni kommer att flytta när ni och barnet behöver mer utrymme. När ni väl är hemma gör ni ju som ni vill ;-)
Eller så struntar ni helt enkelt i henne och firar att ni fått ett positivt förhandsbesked! Grattis!!!
(sjäv bodde jag i en etta när jag fick medgivande och när jag kom hem med min lilla - inga som helst problem för min utredare - bara positivt att vara nära enligt henne. Hon tyckte att jag kunde bo kvar tills mitt barn blev runt 7 :-) )

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards