litenlangtan

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Som allt är

Av litenlangtan - 18 maj 2010 06:58

Fick en trevlig kommentar av Hej & Hopp om att hennes hemutredare tyckte att hon gott kunde bo kvar i sin etta tills hennes dotter blev 7 år - bara bra att ha barnet nära.


Kommer den här diskussionen upp igen så ska jag banne mig plocka fram det svaret! Tack för kommentaren! Jag läser din blogg och trodde du bodde i en tvåa allra minst!


Min vän med 4-månaders sonen säger att det är många som har för mycket plats och saker till sina barn - det är ju mängden och storleken på kärleken som räknas. Det är det jag vill känna också. Vi kan ju inte falla igenom på att vi bor trångt.


Det finns många saker vi skulle kunna göra för att underlätta för ett barn i huset - och jag och pappa, som oväntat dök upp på jobbet igår, gick igenom alla detaljerna för våra "byggplaner" igår... Det var allt från fällbart skötbord (om barnet är så litet så skötbord används) till glasväggar för ljusinsläpp på övervåningen och garderobsväggar med skjutdörrar i sovrummet. Problem skapar lösningar och som jag sa till vår hemutredare; 'Det handlar inte om HUR litet vi bor det handlar om hur hon formulerar det i texten hon ska skiva'...


Vidare firade vi en av makens gamla barndomskamrater som fyllde år igår - hon hade sin pappa där, sin bästa kompis och sin nya kille... Vi har tidigare bara hälsat men igår fick vi lära känna honom lite bättre. De verkar harmoniska tillsammans och det känns som om de redan varit ihop länge...
Jag är så glad för hennes skull för vi har haft ett och annat samtal under tiden som hon varit singel. Det jag själv har upplevt innan jag träffade Älsklingen är lik hennes egen historia så jag har kunnat peppa och råda från en helt annan plats i livet. Det hon beundrat när det kommit till mig och Älsklingen är ju den enkelhet och samhörighet som finns mellan oss - och nu har hon funnit sin egen!


När vi kom hem träffade vi på de två kvinnor som bor granne med oss i huset... De hade i vanlig ordning påtat i jorden och satt och småpratade i kvällningen... De frågade om adoptionen och om hemutredningen och vart vi stod nu, köer, länder, osv osv... Jättekul att de var intresserade och nyfikna. De kanske tycker det är lite spännande att det kanske bli barn i huset - de planterar ju bärbuskar och smultron och lite allt möjligt ätbart utanför huset...
Men nog kunde en av dem inte låta bli att kläcka ur sig:

- Du ska nästan vara lite glad att slippa att FÖDA fram barnet för det är inte så kul...


Jag svarade att: det hade ju vart trevligt om jag själv kunde få avgöra om jag skulle vara glad för det - men kan jag ju inte det...

Nu laddar vi inför Bryssel-weekend... Vi håller tummarna att aksmolnet håller sig på avstånd så vår efterlängtade resa dit blir av!





 
 
Kix

Kix

18 maj 2010 22:38

Tyvärr är det ju inte alltid så att det folk kläcker ur sig är väl genomtänkt, hon menade säkert väl, men blir så fel. Det man undrar är ju då hur i all fridens namn människor föder både två och tre barn efter att ha upplevt något som inte är så kul....

Skönt att hembesöket är över, polkamuffins verkar vara populära.. du får lägga ut receptet!

Kram på dig/Kix

http://kix.bloggplatsen.se

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

19 maj 2010 22:36

Nåväl - jag bor i en tvåa numera. :-)
Vi flyttade i vintras jag och lillan. Faktiskt inte så mycket för att det var trångt utan mer för att det var jobbigt att bo 3 trappor upp utan hiss. Och visst uppskattar jag utrymmet nu - att lillan har ett riktigt barnrum och att jag inte behöver vara tyst på kvällarna när hon somnat. Men vi bor ju inte stort nu heller och det är inga problem! :-)

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards