litenlangtan

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av litenlangtan - 28 maj 2010 21:35

Fick precis läst det sista referentbrevet och ja, jo hon hade också nämnt vår ofrivilliga barnlöshet och att det var J O B B I G T men den texten beskrev att det goda som kommit ur detta är att vi är starka tillsammans och gott rustade för tuffa och svåra dagar som kan komma med vårt adoptivbarn...


Har för övrigt lunchat med mamma idag och vi pratade jättemycket om adoptionen... och mamma läser på familjeliv (!) fast jag fick inte riktigt reda på vad hon läste om där...
Hon har också berättat för några arbetskamrater att jag och mannen ska adoptera och de tycker det är "kul" - ungefär så... :-D


Har också haft två kvinnor från en mäklarfirma här som kollat runt i vår fantastiska bostad! Dessvärre var de lite försiktiga i sin "prissättning" när det gällde en eventuell försäljning i dagsläget...


jag hoppas ju vi ska få tillbaka vad vi gett för den iaf... Och dessutom vill vi ju inte flytta! Vi vill bo här länge länge för vi bort ju så fantastiskt bra... Nu håller ju granntanterna på att göra om hela trädgården till ett frukt och grönsaksstånd dessutom så jag tror minsann att vårt barn skulle trivas utmärkt bland jordgubbar, smultron, äpplen, krusbär, rabarber, vinbär och andra goa grejer här!


Well... jag tackar och bugar och bockar för de fina kommentarerna och peppningarna... Jag håller med hej och hopp att ibland har det känts okej när man kommit därifrån och sen efter en stund har man börjat grubbla över vad man sagt och hur hon reagerat och sen har man plötsligt vänt hela situationen till det negativa och så är man liksom helt sänkt...


Men så illa som det var nu senast har inte varit innan...
Och att säga att våra referentbrev fokuserat på barnläsheten är nog att ta i. Ett brev innehöll två meningar om det och 90 % om annat. Det andra brevet hade två stycken av åtta som tog upp det - ca 20% text mao...


De övriga breven N Ä M N E R det inte ens alls... så jag vet inte vad jag ska tro...


Det var ett HELVETTE att gå igenom de där IVF-behandlingarna och inte komma ur dem med mer än ett ägg med 2 celler på dag 2. Slå det i dålighet om ni kan... Vi hade hopp, vi hade stöd, vi hade tumhållningar, hejjarklack och folk som bad böner för oss - inget hjälpte. Tro fan att det var skönt att få berätta om de jobbiga ÅREN för sina kompisar som orkade lyssna... och visst fan har det präglat oss som personer och par att varenda en av våra vänner "bara blev" gravida och fick barn ungefär som på löpande band...
Men men... vi har inte grävt ner oss,  inte kastat in handuken, inte gett upp, inte övergett hoppet om en familj. Vi står här, ödmjukt på knä och ber att få bli godkända. Vi är TILLOCKMED ärliga på de möten vi har med vår hemutredare... som är en fyrkantig oresonabel medelålders stenstod...


Nu ska jag se på film.

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards