litenlangtan

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av litenlangtan - 7 juni 2010 14:30

För 4 år sen hade jag inte träffat min man ännu...


För att ta det från början så satt jag under julhelgen 2005 och fnurlade på hur jag egentligen ville att 2006 skulle se ut för mig... Jag hade haft ett kraschat förhållande att repa mig från - jag hade kämpat länge och väl för att komma över rädslan för att misslyckas igen. Jag satt vid min dator och bestämde mig för att 2006 var det år jag var redo att träffa någon - och det skulle vara på riktigt den här gången! Jag visste att det skulle ta några grodor innan jag hittade min prins men jag var inställd på det och så fick det bli...2006 skulle bli mitt dejting-år!


Jag gick på några dejter och i mars träffade jag en snubbe som verkade vara väldigt bra. Han var egenföretagare, reste mycket, verkade smart, gillade god mat & gott vin och försökte hålla sig i form... Det som var mindre bra var att han hade väldigt mycket kontakt med sin ex-fru via jobbet...
Efter ett antal dejter insåg jag att jag inte kunde föreställa mig "nästa nivå" med honom. Att ens hålla honom i handen var otänkbart... vi hade ett snack och sen stack han iväg på ett jobb utomlands utan att egentligen tala om hur länge han skulle bli borta.


Samma kväll betalade jag in en ny tremånadersperiod på dejtingsidan och tänkte att jag ska leta vidare...


Så fick jag syn på honom, bilden var i profil, mössa ner över pannan och kragen på jackan upp över munnen - med andra ord var det inte mycket jag såg... :-D
Men hans text tilltalade mig... Det kändes som om han skrivit TILL MIG!


Så jag skrev ett meddelande till honom och han svarade genast!
Inom några dagar hade vi talats vid i telefon och jag fick ungefär 1000 frågor av den här nyfikna, härliga, snälla mannen!
Jag blev mer och mer övertygad om att jag måste träffa honom!
Så efter bara några dagar bad jag att få träffa honom...


Torsdagen den 8:e juni 2006 var vår första date! Och den håller fortfarande på - trots att det gått 4 år! Vi har flyttat 2 gånger, gjort långa och korta resor tillsammans, gift oss, försökt få barn i 3½ men vi är inte där än.... Vi är däremot extremt lyckliga som par och som människor... Vi är lyckliga över att få vara nära varandra och vi kompletterar varandra väldigt bra...
Vi trivs i varandras sällskap och tycker mycket om att bara vara vi två...


Vår stora förhoppning är att vi ska passera som lämpliga föräldrar till ett adioptivbarn innan sommaren är slut och kunna gå vidare med vår ansökan om att få adoptera...


Så om 4 år hoppas jag verkligen att vi är en komplett familj...




Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards