litenlangtan

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av litenlangtan - 9 juni 2010 15:29

Lunchen med nygravida vännen gick väl okej... Jag berättade om missförståndet och vi pratade lite om det såklart. Sen pratade vi om den situation vi är i nu. Att vi mår skit av att vår hemutredare beter sig så konstigt och fäller så märkliga kommentarer...


Hela tiden säger gravida vännen: men hon verkar ju helt dum i huvudet...


Ja, jo, kanske det tänker och säger jag. MEN vi vet inte hur vi ska göra...
Ska vi bita ihop och gå på vårt sista möte på fredag och hålla alla tummar och tår korsade och hoppas på att hon tolkat oss på rätt sätt och bara hålla god min...
Eller ska vi röra upp himmel och helvette och be att få byta person och då riskera att få göra om RUBBET?!


Det är ju inte utan att man redan känner sig manglad genom en trög, dåligt servad maskin som avgör ens framtid och öde - ska man då frivilligt göra det igen? Kanske i framtiden om vi vill ha ett syskon - men INTE för att vi inte vet var vi har vår hemutredare...


Det som känns helt überrövigt är ju att vi redan gått igenom 2½ år av plågsamma försök som inte lett nånvart och sen ytterligare 1 år av egna försök och ren och skär väntan på att få passera detta nålsöga...
Ska vi behöva gå igenom det här igen pga att vi inte känner att kemin stämmer och att vi egentligen inte vet vad vi kan och ska förvänta oss av en hemutredare och den kommun vi bor i?


Jag tror vi längtar förbi det här sista besöket - men fram tills dess att det är avklarat är jag inte människa.


Jag och maken hade tänkt cykla till stan idag med och se Kristoffer Åström på Liseberg men jag vet inte om det ska fortsätta regna så ställer iaf jag in...


Ska försöka att inte tänka mer på det här nu innan fredag - det ger mig magknip ändå...


Jävla skit...




Av litenlangtan - 9 juni 2010 09:46

Tack så jättemycket för era kommentarer - det värmer mitt frusna hjärta...


Usch, dan som igår var ingen rolig dag... det kändes som om jag gick omkring i geggamojja och kunde inte få något gjort... Jag kände bara en iskall hand kring mitt hjärta och fick dåligt samvete för att jag inte var glad - jag har ju fått uppleva 4 underbara år med min fantastiske man!


Hur som helst, jag slutade sent och cyklade hem för att byta om och sen kastade vi oss på cyklarna in till stan och hann med att fika lite innan vi gick till Liseberg för att kolla in Timö Räisenen...

Jag minns att vi gjorde likadant sommaren 2008 - då hade vi också haft en riktigt dålig dag av nån anledning (kan det vart vid återföringen av det enda ägg som någonsin befruktats för oss?) och vi stod i valet och kvalet på att orka åka in till stan och träffa vänner och se Timo...

Nåväl... Timo hade samma effekt igår som den där kvällen 2008... Vi var båda två på bättre humör när vi satte oss på cyklarna för att åka hem igen...

Vi avslutade med the och macka i soffan innan vi rasade i säng för att sova...

Innan jag somnade kollade jag min blogg och såg att jag fått så fina kommentarer! Tack igen!

Det är en räddare i nöden och en tröst att veta att jag inte är ensam med mina tankar och känslor... Att det går att komma vidare och känna annorlunda framöver...


Jag och maken pratade vid fikan - om att man bygger upp små scenarion kring saker som man är rädd för:

Midsommarfirande bland vänner med barn; värdpareti 4:e månaden - det säger ju sig själv att är det inte uttalat att alla vet så blir detta kvällens snackis... Det finns ett antal två-barnsföräldrar där, någon som vet P R E C I S hur det är med två småbarn samtidigt... yadayada...
Ingen kommer överhuvudtaget tänka på att det är jävligt jobbigt för mig och min man att sitta en hel kväll och lyssna på detta...
maken sa; Men tänk om vi hade suttit en hel kväll och berättat i detalj om allt vi gått igenom. Undra hur kul de hade tyckt att det var?

Han har en poäng...
Samtidigt så tycker han inte det är så farligt - han har inte riktigt den nära relationen till dessa personer som jag har...


Den nygravida vännen kommer på lunch hos mig idag... Jag tänkte kanske att vi ska reda ut ett och annat en gång för alla.


På fredag är det vårt förhoppningsvis sista möte med vår hemutredare - jag tror att anspänningen är stor mellan mig och maken av den anledningen också - outtalat - så är vi nervösa som fan för vad som skrivits om oss. Hur har den här människan tolkat oss? Som ska bekrakta oss ur det "lilla okända barnets" perspektiv... Kommer vi passera nålsögat eller fallerar vi på något vis...

Time will tell...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards