litenlangtan

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av litenlangtan - 11 juni 2010 16:29

Jag har inte orkat vara nevös idag - det fick gå som det kunde gå...
Jag tog samma buss som maken från stan och vi traskade bort till kommunkontoret i duggregnet och var mest tysta...

När vi träffade hemutredaren frågade hon naturligtvis hur det kändes idag och jag sa att jag var så glad över att jag tog mig i kragen och tog en lunch med mamma och fick igång lite frågor och så och att hon ringde häromdagen och ställde frågor och var nyfiken...

Maken sa att han var nyfiken på hennes brev såklart... Sen tog hon fram dokumentationen om Colombia som vi hade lämnat henne (utskriven från AC's hemsida) och vi såg båda frågade på henne...

-Vi har inte lämnat den sa vi...

Vi fick titta på den och ingen av oss kände igen de papprena och hon sa att jo, hon hade fått dessa papper av oss vid första träffen...


-Nej, vi har INTE lämnat de dokumenten till dig insisterade vi...


-Jodå, jag har fått dem av er... fortsatte hon...

Jag sa att vi påtalat i början att eftersom vi vart gifta väldigt kort tid har vi få länder att välja på och Colombia kan vara ett alternativ och om hon kan vinkla vår hemutredning mot Colombia så är vi glada och vi kan förstå om vi verkat dåligt förberedda OM hon hela tiden trott att vi suttit inne med info kring hemutredningen och vad Colombia kräver...

Så gav hon med sig, det var ett annat par som hon håller på med samtidigt som också vill är inne på Colombia som har skickat med papprena...

Så bollade vi lite fram och tillbaka med tankar kring allt negativt som kommer fram och hur lite av det positiva som egentligen lyfts fram kring adoption...


Ja, men det blir roligare sen säger hon och försöker förklara att deras roll är inte att vara roliga eller positiva utan granskande och grundliga...

MEN hon bedyrar igen att vi kommer bli rekomenderade för medgivande och utskottet har sällan något att säga emot så vi kan gå hem och andas ut...


Inte än säger vi i kör... Först när vi VET att vi får medgivande andas vi ut...

Sen går vi därifrån. Hon ska skriva klart och posta till oss under nästa vecka så vi får läsa och rätta och kommentera...
Sen är det manusstop 1/7 och utskottet har sitt möte först den 21/7 och efter det får vi det slutgiltiga beskedet och då ska vi fira...

Vi har en flaska champagne i källaren som vi fick av våra vänner i Bryssel på vår bröllopsdag som vi kan fira med då...

Det känns hur som helst bättre idag och det ska bli ganska skönt att slippa träffa henne nåt mer på ett tag... :-D

Tack för alla härliga kommentarer och ha en fin helg allihopa!


  

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards