litenlangtan

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av litenlangtan - 12 juni 2010 10:56

Kvällen igår spenderades framför TVn - vi åt uppvärmd mat från kvällen innan och det enda lilla goda var lite B & J glass...


Jag kände mig lite ledsen även igår - återigen över midsommar...
Våra vänner har andra planer - och endast nygravida vännen har sagt att vi kan vara med dem om vi vill... De andra gör saker på annat håll, för sig själva. Ingen anar att vi vill bryta mönster och hitta andra umgängen...
Okej, det var inget vi skyltade med heller... Jag frågade maken om han ville åka till R och henns kille iaf - vi kan låna en bil och åka hem när vi vill.
-Vi blev inte bjudna bara för att de tycker synd om oss då?

Jag fick känslan av att de inte kunde komma till oss för att folk från förra året redan bjudit hem sig till dem sa jag.
Däremot så är ju inte klimatet mellan mig och henne helt 100 och jag kommer inte stå ut med att det bara pratas om det fantastiska i att de väntar ett nytt barn...


Ikväll kommer jag träffa henne på en gemensam väns 30-årskalas... Vi får se då om det känns bättre än den korta lunch vi fick ihop i veckan elller om den tröga stämningen dröjer sig kvar?


Det har stormat inatt och jag gillar inte när det blåser... jag kunde inte somna utan satt uppe i flera timmar och uppdaterade min bilddagbok med semesterbilder från Thailand. Sånt som man aldrig har tid med annars... Det gick ganska bra... Sen lyckades jag somna och idag är en helt ensam dag för maken stack iväg på Svensexa tidigt i morse. Det blir övernattning och hela kittet så jag är ensam tills imorgon...


Men jag ska strax trotsa stormen och ge mig in till stan för att fortsätta leta efter en klänning till bröllopet vi ska på om några veckor och så måste jag hitta en 30-årspresent värdig en vän från förr!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards