litenlangtan

Alla inlägg den 13 juni 2010

Av litenlangtan - 13 juni 2010 14:57

Maken steg upp i ottan för att dra iväg på svensexa och kvar låg jag och drog mig...
Steg upp sent, åt sen frukost och drog mig sen in till stan för att a) leta vidare bland secondhand kläningar och b) köpa en present till min kompis som fyller 30 och c) fika lite i min ensamhet...

Träffade några kompisar på stan och jag hittade faktiskt en riktigt bra present till vännen... Letade efter klänningar men jag hittade inte något bra på de "vanliga" ställena. Men jag kom på att jag kanske skulle kolla in Beyond Retro på Top Shop som brukar ha en del trevliga klänningar av väldigt varierande kvalitet dock...
Hittade en fin grön storblommig klänning i 60-talsmodell som verkade hel och ganska ren men väldigt skrynklig...
Den var sådär exakt lagom just igår - så jag får inte gå upp i vikt, snarare tvärt om... Det är 4 veckor kvar till bröllopet så jag får verkligen lägga manken till hålla igen nu! Jag köpte den iaf trots att det satt sådär - den kostade ju inte mer än 270:- och jag tror att jag skulle få ge det bubbla om jag skulle hitta mig en ny och modern klänning som satt lika bra... Jag ska "toppa" den med ett par oanvända klackskor från 60-talet som jag fyndat för 40:- och lite bruna smycken - det kommer bli kalas det.

Kvällen tillbringades således på 30-årskalas med bästa (gravida) vännen och hennes dotter och sambo, en annan gemensam vän med sambo hc son, fd bästa vännen som kom utan man och barn ikväll. Det var ungefär som vanligt (tjejen som fyllde år brukar ha årligt kalas med samma upplägg, grillspett och marängsviss :-D) men i år var det kall buffé och marängsviss :-D Det funkade precis lika bra...

Fick skjuts med paret med son på hemvägen och de var länge länge barnlösa de också. De vet att vi ska adoptera men ställde inga frågor till mig... Således pratades det inte ett ögonblick om adoption eller nåt igår - det kändes ganska skönt när jag tänkte på det när jag kom hem till ett tomt och ensamt hus igår kväll...

Saknade mannen ganska mycket men vi höll lite kontakt via SMS. Brudgummen hade fått rökdyka, brottas och åka rullskidor på Avenyn innan de drog ut till Tjörn för att svina i en hyrd stuga med bastun nere vid vattet...
Maken är ju inte den machoman som det ibland förväntas av killar idag. Han tog det ganska lugnt med alkoholen för att han är så trött på att må dåligt dagen efter. Han fick ge upp en av deltävlingarna på grund av dålig handlag med hammare - det skulle slås i spik på tid...
Han gick undan och la sig och tog första skjutsen tillbaka till stan och berättade om kvällen, nattens och morgonens svineri med rysningar i rösten... Han är ju en vän av ordning och sköter mesta markservicen här hemma och är bästis med dammsugaren och dammtrasan... Och gud vad jag älskar honom! Det är så gott att ha honom hemma igen... :-D

Så startar snart nästa vecka. Jag hoppas att vädret blir lite bättre för vi behöver komma vidare med huset... Jag har vart ute och oljat lite idag men tappade lusten för det var så ensamt att jobba... Maken är lite trött och är inne och vilar och ser på fotboll... Nu ska vi se en film...  

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards