litenlangtan

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av litenlangtan - 16 juni 2010 06:39

Godmorgon, för det är sannerligen en god morgon... (eller ja, nu kom precis en kund jag INTE gillar men men) och vi hade en bra kväll igår...


Vi har ju med gemensamma krafter skrapat och tvättat första 1/4 av vår långsida på fasaden. Den delen som var värst utsatt är snart gjord och igår grundade jag och sen fogade vi de sprickor som är stora nog att åtgärda - så i eftermiddag ska jag börja måla första lagret med färg på det som vi skrapat bort... Det känns gott att faktiskt vara på G med detta... Eftersom vi ska bort i helgen så är det väl bäst att passa på medans det är fint väder!

Sen är det bara 3/4 kvar och vår takkupa som jag inte vet HUR fan vi ska fixa... men det går nog... :-D


Ikväll ska vi titta på ett hus också... Det roliga med detta hus var att vi var och kikade på en lägenhet i samma område för några veckor sen och när vi cyklade därifrån såg jag detta lilla hus och sa till maken:

-Där vill jag bo!

Och nu är huset till salu...


Den äldsta delen är från 1860 och sen är huset tillbyggt 100 år senare... Det finns kök, bad, vardagsrum, sovrum och ett sovloft (för de vuxna sen när barnen kommer) och en källare med tvättstuga, samt en bastu med träkar och utedusch uppe i skogsbrynet, helt skymt från grannar och insyn - samt en lagom stor trädgård med en stor altan... Parkering med två platser ingår...


     


Jag tokgillar huset - men jag är tveksam till om vi har råd att flytta dit.
Vi snackar ju ca 20 kvadratmeter större - men vi byter inte bort det vi har i första taget. Vi har dessutom resonerat så att vi kan säkerligen vara hemma länge med vårt (första) barn om vi  har lägre boendekostnad. Sen vi sålde bilen så kan vi ju faktiskt lägga undan flera tusen i månaden till adoptionen och kommer kanske inte behöva ta så stort lån för det sen... Och hellre att vi kan lägga undan nu och bo lite mindre än att vi flyttar redan nu och får problem med ekonomin om/när räntorna går upp...


Men vi får väl se... Vi ska gå dit och kolla iaf... För igår hittade vi en köpare till vår del i den BRF där vi bor :-D
Vår ena granne hade en väninna på besök som även känner min man sen ett tidigare jobb han haft...
Hon pratade om att hon kände sig så instängd i den hyresrätt hon nu hade som håller på att renoveras och att hon måste flytta ut hit innan 2013... Jag tror nog att hon skulle kunna tänka sig att bo granne med en av sina bästa vänner och bo så grymt mysigt som vi gör nu...

Snart ska jag avnjuta lite jordgubbar till frukost - jag slog till på två liter igår och när maken kom hem från jobbet hade han också köpt 1 liter... :-D

Appropå dagens stora nyhet igår - den adopterade tjejen från Gambia...
Det verkar som om den biologiska fadern har vårdnaden nu och kommunen verkar inte vidta åtgärder...
Även om det inte var som det verkade från början så kan jag ändå inte tycka detta är okej. Men jag har inte hört hela nyhetssändningen idag heller, bara korta fragment...
Hur som helst så blev det en höna av en fjäder... Men det är inte mindre synd om hönan för det...

Ha en bra dag alla!





Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards