litenlangtan

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av litenlangtan - 21 juni 2010 11:40

Måndag förmiddag, jag står med en kund och plötsligt kommer en kollega med min telefon och säger att någon söker mig...
Det visar sig vara vår hemutredare som just idag skulle skicka vårt manus för påsikt - men ser att hon på något sätt blandat ihop datumen... Det är visst manusstopp IDAG och inte den 1 juli som hon trodde...
Mötet är visst den 1/7 och hon kunde inte svara på HUR det blivit såhär...
Maken hade kollat på kommunenes hemsida och hade ett annat datum på utskottets möte sist och hon skulle dubbelkolla det där och då efter vår möte. Vilket hon tydligen inte gjort...


Så alternativet var att vi hämtar upp manuset idag och läser igenom det och återlämnar det imorgon för att hon ska kunna lämna det till utskottet för genomläsning innan mötet 1/7 eller så kommer vårt manus med vid nästa möte den 5/5. Jag vill inte stressa med ett så viktigt dokument. Även om vi inte har möjlighet att ändra så mycket i det så känns det ändå inte bra att stressa fram något...


Maken är sjuk och jag känner inte att jag har lust att snabbt ögna igenom det här dokumentet och sen bara snabbt lämna ifrån mig det - för att det ska se bra ut för henne... Det är hon som klantat sig och hon borde banne mig kollat datumen extra noga redan efter vårt förra möte som hon faktiskt sa att hon skulle göra...


Men nu har vi bestämt att hon postar dokumenten idag och vi har någon vecka på oss och sen går hon på semester och då kommer detta med till nästa utskottsmöte istället som då är den 5/8


Det känns som om vår färd fortsätter i motvind - det är inget som kommer gratis, enkelt och lätt... Allt fortsätter strula och dra ut på tiden...


Vi vet nu att det inte är någon idé att korka upp champagnen innan vi faktiskt får vårt medgivande... Något kan fortfarande hända och ja, vi vågar helt enkelt inte lita på någon...


Vi funderar på att lämna ett skriftligt "klagobrev" till hennes chef med de saker som vi upplevt som extra påfrestningar under den här utredningen.
Vi känner att vi är redan sköra och "legat ner" ganska länge och i den här situationen ska vi behandlas med respekt och hänsyn. Det har varit ganska många strul på vägen och vi har inte "legat bakom" dessa...


Kanske borde vi faktiskt påpeka de saker som vi känt inte vart okej - för att hon ska ha en chans att bättra sig till nästa par som kommer till henne...
Överreagerar vi? Ska vi påtala detta eller hur ska vi göra?


Jag själv skulle uppskatta att få reda på vad jag gjort som var bra kontra dåligt i en såpass lång kontakt med en kund/klient...
Görs sånna här utvärderingar alls inom den här "branshen"?


Ja, vi får helt enkelt fundera på detta jag och maken - vi vill gärna poängtera det som vi upplevt som dåligt och jobbigt... samtidigt är det ju ett hav av saker som ska kärva och man ska krångla sig igenom nålsögon och över hinder av omätliga mått... För nånstans faller ju folk bort på vägen då hinder kan tyckas oöverstigliga?!


Ja, jag vet inte... håller på att falla för makens halsfluss/hosttacker som tycks spridit sig till mig...

Var på en jätterolig möhippa i helgen som jag ska berätta om senare men nu är jag trött och öm i halsen... och fortfarande besviken på henne som gett oss flera löften om att allt ska vara klart till utskottets möte och att hennes ambition var att få det klart och yadayada...

Det enda hon gjort är att få oss på dåligt humör gång på gång... Och kallat oss för dåligt förberedda?! Undra just vem som varit det... hela vägen...





Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards