litenlangtan

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av litenlangtan - 26 juni 2010 11:20

MIdsommardagens förmiddag. Vi var rejält trötta från igår och har ju fortfarande sjukdom i kroppen och "passar på" att sova eftersom vi inte har några barn... Jag vaknade för 20 minuter sen, kl 11 och kände att jag ville upp. Maken sover nog inte men han gillar att morna sig i sängen...

Dagen och kvällen som igår har gått bra - vi kom först av alla - sen ramlade familj på familj in... Vi beundrade småttingarnas nya längd, nya färdigheter och det var mycket "mammas ögon" och "pappas hår"... Nygravida paret har ju en mycket godmodig snart 2-åring som charmar allt och alla med sitt flin och goa humör! Min fd bästa vän har ju två små - varav den äldsta blir 5 i år och han hade väl lite tråkigt med alla de minsta men hittade inte på mindre hyss för det. Den 11-månaders stora babyn som tillhör ett par jag vet har kämpat och längtat länge har blivit en ganska mobil, sorglös, trygg unge som fick sitta mycket hos mig och mycket hos maken...
Vidare hade också ett par gamla vänner till gänget kommit dit med sin 18-månader gamla som som vuxit till sig en hel del. Hans pappa däremot gjorde som vanligt - blev plakat redan efter lunchen så plötsligt hade hans tjej inte en unge att ta hand om utan 2...

Dagen och kvällen förflöt bra, trots att jag var så hes så jag knappt hördes... Men idag har jag inte tänkt säga många ord... Och inte imorgon heller så jag snackade på igår... trots att inte rösten höll...

Senare på kvällen kom nygravida vänninans bror med fru och två barn... Det grillades och spelades fotboll och vi hade trevligt tillsammans allihopa. Sent på natten tog jag 10-åringen i knät och vi kollade igenom vilka spel jag hade på min iPhone... De andra samtalade och spelade gitarr och sjöng osv...

Vi åkte hem nån gång vid 01 och det var väldigt skönt att bara komma hem och lägga sig...

Tankarna på egna barn finns ju där hela tiden... Vilket år kommer vi fira här med egna barn? Hur länge ska vi behöva vara åskådare i detta som kallas livet? Varför är det ingen som har modet att fråga oss vad som händer i våra liv just nu? De kanske är rädda att sätta oss i en situation där vi inte känner oss bekväma men jag skulle gärna prata om det med fler - men det är ju inget man bara drar upp sådär helt appropå. Speciellt inte som vi ens kommit till att få tala med en representant från AC ännu kring länder och väntetider osv...

Jaja, nästa år kanske  vet mer... och trots att man ibland tycker tiden står stilla så går det ju ganska fort...

Nu ska jag och maken gå ut och fortsäta vårt arbetet på huset... Vi har iaf ingen lust att måla på vår semester och det är FAN ingen annan som gör nåt på kåken...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards