litenlangtan

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

torsdag...

Av litenlangtan - 1 juli 2010 07:05

Idag ringde klockan och jag kom upp i tid och till jobbet i tid...


Kvällens som igår var ganska loj - skönt att bara göra ingenting... 
Det känns som om man verklien behöver vara lite ledig...
Jag fick lagt upp alla bilderna från Bryssel och jag tänkte på hur mysigt och roligt det är att resa... Och så längtar jag efter kommande resor...


I höst har vi planerat att åka till Milano - maken är stort fotbollsfan och har Inter som favoritlag... Vi har ju pratat om det här att åka ner till Italien och se en match länge och till hösten ska vi göra det...
Som med allt så är det skönt att kunna planera - men matchprogrammet släpps inte förrän om nån månad och det är NU biljetterna är billiga...
Dilemma...


Semester om tre veckor... Vi åker upp till makens släkt för några dagar - samtidigt kommer två av makens barndomsvänner vara där vilket är gott för då kommer vi hålla oss sysselsatta... 

Planen är iaf att vara klar med målandet när semestern väl kommer för att slippa göra det på vår ledighet...


Jag kan längta efter en annan resa... En lång och omvälvande... den vi ska göra till vårt barn... 
Jag ska börja spara semester nu och vi har satt in alla årets sparpengar på ett konto som förra året hette "bröllopskontot" - nu heter det "adoptionskontot"... Vi kan ju lägga undan 2000-4000 per månad iaf till adoptionen och jag hoppas vi ska kunna spara ihop en hel del så vi slipper ta så stora lån när det väl blir aktuellt. Det där med flytt känns avlägset. I dagsläget kan vi spara in många tusenlappar på att vi båda bor nära jobbet, har medhavd lunchlåda, sällan spenderar så där jättemycket pengar och det enda vi egentligen unnar oss är att bo bra och resa lite...

Jag kan inte se ett enda rimligt skäl till att flytta i dagsläget. Vi skulle få en mycket högre boendekostnad och kanske behöva bil och det skulle bara innebära att våra sparade pengar äts upp och vi måste låna ännu mer... för att sen låna ännu mer...
Näe, förklara för mig hur adoptionsvärlden ser på oss som föräldrar - är vi inte värdiga att ta hand om ett barn om vi värnar om vår ekonomi och framtid? Oron för att inte kunna fortsätta leva i normal standard och skapa förutsättningar för ett gott liv även med barn. Och med gott menar jag ekonomiskt gott...


Näe, jag har fortfarande inte hört något från vår hemutredare och det känns orväckande...
Igår tänkte jag kanske inte så mycket på det iom att jag höll på med avslutande delar på inventeringen...
Nu vet jag inte ännu hur inventeringen har gått. Jag tycker allt är en enda röra och inget stämmer... jag har säkert gjort något fel...


Idag kan jag inte tänka på annat än vår hemutredare och varför hon inte ens har svarat på vårt mail... Å andra sidan så har hon vart väldigt dålig på att svara på mail kom jag på... de gånger vi har mailat henne tidigare - har det slutat med att maken ringt upp och frågat henne samma fråga som mailet innehöll...
Jag sa till maken igår att vi får ringa om vi inte hört något innan fredag... Det är imorgon det...


Jag längtar efter semester...





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards