litenlangtan

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

skön helg...

Av litenlangtan - 4 juli 2010 17:01

Söndag eftermiddag... har inte målat på 3 dagar och det har vart skönt för min högerarm - jag tror jag har karpaltunnelsyndrom och eventuellt musarm och ibland är det bättre och ibland sämre. Nu när det vart mycket skrapa/tvätta/måla de senaste veckorna så har armen blivit mycket sämre... Jag sover lite dåligt på nätterna också...
kanske borde gå till en doktor med det och säka igen för smärtan under revbensbågen för det har kommit tillbaka då och då igen...


Igår hade några vänner 1-årig bröllopsfest... Vi är inte jättenära vänner men vi var på mannens 30-årsfest förra sommaren trodde vi. När vi kom dit visade det sig att de gift sig i smyg... Och det hela sattes igång i maj då vi berättade för dem att vi skulle gifta oss i augusti... så kan det gå.
Well... jag har vart trött hela veckan och jag hade nog inte orkat parta med nån så vi valde att stanna hemma...


Vi hade en underbar kväll hemma igår. Grannarna var på fest och vi gjorde iordning ett stor fat med kycklingfilé, grillspett och sparris som vi grillade och till det sallad på fetaost/ruccoa/vattenmelon - fantastiskt gott tillsammans... Sen öppnade vi en flaska rött och tog med datorn och körde spotify med go musik på uteplatsen och bara låg i soffan och njöt av att vara själva med gott vin och god mat och god musik...


Det var ju en fantastiskt kväll igår...


  




Jag var desutom lite rädd för att B skulle säga att de var med barn - de har också svårt att bli gravida vet jag och jag såg nån bild nyligen på FB där man kunde ana en liten mage men det kan ha varit inbillning...


Däremot så har vi vart på stan idag och det kändes som om var annan tjej gick med stor gravidmage och de var tamigfan överallt...


Har fikat med en vän idag och det var trevligt att se henne - det blir ju inte så himla ofta numera sen hon träffade sin kille :-D


Klurar på om det ska bli möte med vår BRF idag för tydligen reser en av grannarna iväg till Piteå imorgon och är borta en vecka...
Jag hoppas grannen som misskött vår ekonomi har vett att be oss alla om ursäkt och stå för sina dumheter... För det kommer kosta honom och det kommer kosta oss alla eftersom vi tom har fått prick hos Kronofogden...


Imorgon ska jag försöka få tag på vår hemutredare igen. Maken är arg på hennes ignorans - att inte svara på e-mail på 4 dagar är jävligt dåligt...
Så nu väntar en natt med dålig sömn för vi vill ju ha ett svar på detta och slippa oroa oss för det här nåt mer innan mötet den 5/8...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards