litenlangtan

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av litenlangtan - 13 juli 2010 12:58

Jag fick för någon månad sen eller så en kommentar från Greengal ochhon frågade om jag ville läsa hennes blogg om adoption mm.

Jag svarade till e-mailadressen men sen har jag inget hört...

Har du fått mitt mail? Har jag tappat bort ditt svar? Eller är det något annat som hänt?

Jag vill gärna läsa din blogg och tar tacksamt emot lösenord och sånt på knytaband@spray.se



Av litenlangtan - 13 juli 2010 06:49

Strax innan avfärd i morse hörde jag åskan mullra... jag hann precis till jobbet innan det bröt ut. Himlen var alldeles svart och stora tunga droppar föll här och där - men jag kunde nästan zickzacka emellan dem...
Nu öser det ner, åskan rullar i horisonten och den lite svalare luften drar in igenom min öppna dörr...
Morgonens första kund sitter och trycker i sin bil på parkeringen - väntar på att regnet ska avta lite så han kan springa in till mig och kaffemaskinen...

Regnet tilltar i styrka igen och jag bara njuter...
Finns det något bättre än doften från asfalten som spolats ren efter ett häftigt sommaråskväder? Hur det ångar från den varma maken - se regnbågar och häftiga sommaråskväder? I love it!

Igår lästes ingen kvällsbok - tysta och tätt intill varandra låg vi - mannen och jag - jag kämpade för att hålla ögonen öppna och se alla blixtarna :-D

Det är tillockmed okej att vara ute i sånt här väder - även om man blir blöt inpå bara skinnet så är det ju ganska varmt regn...

Nu kommer nästa skur och regnet tilltar igen... Härligt!




bilden är lånad från Internet

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards