litenlangtan

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av litenlangtan - 5 augusti 2010 00:18

Jag har tänkt på den där länken som jag borde lagt ut på Facebook...
Men jag avstår - av några olika skäl...

Dels så är det för att mina kommentarer från Kvarnlyckans blogg länkar tillbaka hit. Och jag vill inte att mina nära vänner, dem som jag känner och skriver om här ska läsa som sig själva...

Dels för att jag inte har talat om för ALLA människor att vi är på väg att adoptera... Dels för att de bara är bekanta eller i periferin av mitt liv... eller så vet de men tar ALDRIG upp ämnen själva...
Som A, en gammal vän som jag inte längre "jobbar på relationen" med...
Vi ses där vi ses, eller råkas... men är hon i rummet skulle jag aldrig prata om adoptionen, inte ens om någon frågade tror jag... så skulle jag prata bort det eller be att få tala om det nån annan gång.
Hon har sårat mig genom att snacka så jävla korkat om sina egna graviditer och sen har hon nästa provocerat eller iaf slängt ur sig så fullkomligt tanklösa saker ibland. Förra året "talade jag ut" om det med henne... sen skulle vi fortsätta prata nästa gång vi sågs - men det blev ingen nästa gång och sen insåg jag att det är liksom ingen idé att jobba på att ha nån relation med henne och hennes familj... Hon har liksom inte en enda gång efter det samtalet sett till att vara på tu man hand med mig så vi kan prata ostört... och jag gör inget för att så ska ske heller... Hon skulle nog hellre dö än att ta upp min barnlängtan med mig - jag förstår liksom inte vad hon är rädd för? För rädd är hon visst...
Fast kanske inte nu l'ngre, nu är hon kanske bara likgiltig... vad vet jag...

Hon umgås friskt med våra gemensamma vänner och de har ju ändå sina barn att prata om så det är nog lugnt... För vi kan ju inte tala om mina o-barn eller mina framtida barn...

En dag kanske jag outar det där - på facebook - att nu väntar vi också barn, inte på samma sätt som alla andra - men vi uppskattar att folk frågar oss om vår barnväntan - precis som alla andra...

Imorgon går vårt ärende upp i utskottet... vi hade nästan glömt, nu när vi har ledigt och sköna lata dagar...
Men jag hade något på känn, det var något med den här veckan...

Jovisst, det var ju på torsdag...


Sockarna är klara förresten... fast jag vet inte om de blev så fina, eller praktiska :-D Kanske stickar jag om dem i något annat garn...
Jag ska ta en bild på dem ändå och lägga upp dem här :-D


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards