litenlangtan

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av litenlangtan - 7 augusti 2010 18:17

Maken och jag satt på ett fik och tog det lugnt. Regnet störde våra planer att ta oss till havet...
plötsligt ringer mannen till A och frågar oss om vi kan bara barnvakter ikväll - på väldigt kort varsel och tja, han vill "inte tvinga oss på något sätt" de skulle väldigt gärna vilja gå ut ikväll...

Eftersom vi inte ska ut och inte har några planer ber jag att få återkomma...

Egentligen vill varken jag eller mannen - men jag är en sucker för att ställa upp för folk tydligen...

Jag är både arg på mig själv och på dem...
Det var länge sen vi umgicks, det var länge sen vi var bjudna på nåt hem till dem, vi bjuder dem endast pliktskyldigast på gemensamma grejer med alla andra i samma gäng...
Det är konstigt att inte hon ringer, jag är ju ändå hennes "vän" i första hand...
Det är konstigt att det alltid är vi som ska ringas och rädda deras kvällsplaner...
Det är konstigt att jag tackar ja till att ställa upp på dem när jag egentligen inte vill och egentligen bara blir sur och förbannad...

Det är konstigt att det känns som att göra våld på mig själv när det handlar omatt ställa upp för en "vän"... för hon (och han) har sannerligen inte ställt upp på mig (oss) en endaste sekund...

Kan det vara så idiotiskt att jag fortfarande är tacksam för en överaksningsfest för snart 10 år sen? Kan det vara så att jag fortfarande är kvar i mina gamla mönster som handlar om att behaga och ställa upp och att jag tror att jag ska få tillbaka 'everlasting love' och tacksamhet? 


Varför gör jag så här? Mot mig själv och mot min man - för jag hade fan aldrig åkt dit utan honom...
Nu är vi båda på dåligt humör och jag är så arg på mig själv för att jag inte kunde komma på nån bra jävla ursäkt... eller sagt att 'nä vi ska inte gära något ikväll men jag skulle väl inte byta bort det mot att ställa upp på er och passa era ungar?! Ni som inte ens kan med att fråga oss hur det går med våra barnplaner?'

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards