litenlangtan

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av litenlangtan - 9 augusti 2010 19:58

Vi tog oss i kragen och samlade ihop de papper som skulle med till AC...
Men vi var dåligt förberedda på ett visst plan - vi hade lämnat ifrån oss originalhandlingarna från läkarbesöken till vår hemutredare som är på semester...
Jag ringde till vårdcentralen men fick beskedet att de skulle kolla upp om handlingarna fanns kvar...
Jag ringde också till kommunen för att se om någon kunde hjälpa oss kopiera de handlingar som vi visste fanns där...
Där blev jag bara kopplad till massa olika telefonsvarare...

Ringde tillbaka till vårdcentralen och de lämnade besked att ibland gjordes handlingar endast i en kopia och den fanns med andra ord på kommunen...


Så vi gick till kommunen och fick pratat med en mycket stressad familjerättshandläggare som egentligen inte hade tid - men jag vädjade och sa att vi ska åka bort på semester och vi har fått vårt ärende förhalat och försenat så mycket redan och snälla snälla...

Så inom 5 minuter var hon tillbaka med kopior...
Så idag har vi postat samtliga dokument till AC och skickade med ett härligt spontanfoto på oss när vi är ute och paddlar - innan vi ens visste att vi hade svårt att få barn och livet har happi happi... Det kan man faktiskt nästan se i ögonen på oss...
Läskigt med sant...

Det känns hur som helst skönt att vi fått iväg handlingarna redan idag till AC, trots lite problematik...
Maken klappade om mig och pussade extra och sa att han var tacksam för att jag var så framåt och lite lagom påstridig... själv hade han nog snällt nöjt sig tills vår egen handläggare var tillbaka från sin semester...

Sen firade vi med fika på torget... :-D

Nu ska vi se hur lång tid det kan ta innan vårt ärende hanteras på AC... Men vi räknar med att få besked från dem i oktober nån gång...

Av litenlangtan - 9 augusti 2010 11:44

Vi vaknade sent idag efter en lång och trevlig grillkväll med min familj igår...
Jag och mamma var ute i skogen på en liten svamp-promenad men vi kom tomhänta hem igen... ingen svamp...

Maken steg upp och tog på sig och sa att han skulle gå till brevlådan och se om vi fått nåt brev från kommunen...
DET HADE VI!


Medgivandet har landat, vi är godkända och får ta emot ett barn som ännu inte fyllt två år...

Haha, nu är vi igenom första nålsögat på riktigt... jag skickade ett SMS till mamma och har skrivit på Facebook att vi är "är ett steg närmare från och med idag" och en av mina vänner frågade om vi fått nyheter och hon blev jätteglad för oss... Så det känns jättebra! Nu ska vi gå till bibblan och kopiera papprena och skicka dem till AC idag... här ska inte slösas några dagar! Imorgon drar vi på utlandsresan och på lördag ska vi ta på spenderbyxorna och äta och dricka gott på Heaven 23 i Gothia Towers... och korka upp Champagnen vi fick av vännerna som bor i Bryssel, skåla i de fina champagneglasen vi fick av andra vänner på bröllopet som snart är 1 år!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards