litenlangtan

Alla inlägg den 3 september 2010

Av litenlangtan - 3 september 2010 08:28

När jag ändå håller på så muckade jag gräl med maken igår precis när vi skulle sova... vi tycker just nu lite olika om att tvätta och kaffesump...


Men med farmors systers äktenskapsråd ringandes i huvudet "somna aldrig med hårda ord" så redde vi ut det, snackade ut och sen somnade vi nöjda och trötta...


Orkade inte gå nån promenad i morse och var väldigt noga med att slänga kaffesumpen innan jag gick till jobbet. (tom så noga så jag glömde stänga av kaffebryggaren såg jag när jag kom hem från jobbet!)
Väl på jobbet har det vart sju hundra grejer och massa säljare och massa telefonstrul och annat... ingen rast och ingen ro - vilket är skitkul men också lite småjobbigt... jag hinner ju inte surfa och blogga som jag är van!


Nu är jag hemma, trött som en gnu (det är egentligen min lediga dag idag) och ska förbereda för kräftkalas imorgon... Det är kulturnatta i området vi bor i och grannarna har trädgårdshäng med sina vänner men jag orkar inte ens gå ut... maken försöker övertala mig till en kort sväng!


Jag skrev kanske om kö-platserna igår - jag kikade just och vi har avancerat en plats i kön redan från igår till idag! Det känns verkligen helt galet att det är på G! Roligt och spännande och superhäftigt samtidigt som det blir så läskigt och nära...

Väl hemma hade vi också fått ett brev från vårt fadderbarns mamma! vi är nämligen faddrar till en liten tjej i Ecuador som är 6 år. Hon bor i närheten av en vulkan med sin mamma, pappa och tre bröder...
Vi skickade ett paket till henne i början på augusti och jag hoppas att det har kommit fram till henne nu - postgången är ju inte allt för snabb...

Kanske ska jag sticka något till henne för mamman skrev att det är kallt där de bor!

Nu ska jag ta med maken ut på en sväng i kulturens namn och sen ska jag göra västerbottenpaj och en vegetarisk tomat/feta/olivpaj...

godnatt!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards