litenlangtan

Alla inlägg den 12 september 2010

Av litenlangtan - 12 september 2010 16:26

http://milasdaydreams.blogspot.com/


Jag vet inte vad jag ska säga...

Av litenlangtan - 12 september 2010 15:29

Det blev en cykeltur till mitt kantarellställe = 1 liter kantareller...
På vägen dit såg jag att gamlingarna som håller till i nån slags hembyggdsgård intill där vi bor hade grönsaker till försäljning. Kom på att det var "jordens mat" på Gunnebo lust i helgen men jag hade inte lust att gå dit ensam. Köpte istället ett vitkålshuvud, en knippe morötter, 2 stora purjolökar samt 3 tunnbröd som var gräddade idag för 100:-
Kände mig väldigt nöjd med det - maken älskar tunnbröd och kommer bli så glad när han kommer hem ikväll.


Sen tog jag några kassar med mig till den ödeträdgården som ligger 10 minuters promenad från oss. Plockade både plommon, äpplen av olika slag och lite päron. Det är så synd att lämna allt till fåglar, getingar och sniglar...


Sen plockade jag lite trådgårdsbjörnbär på tomten och kände mig mycket nöjd...


När jag lagt ut allt jag köpt och plockat idag på köksbordet kände jag en härlig värme i kroppen. Är så glad över att ha naturen så nära och att kunna skörda, plocka, handla ekologisk utan att behöva anstränga mig så mycket.


Fick ett SMS från en av mina kunder som blivit pappa idag... en söt liten tjej blev det och jag är jätteglad för honom! :-D

Av litenlangtan - 12 september 2010 11:37

I torsdags kom min chef på besök. Jag har inte ringt honom om sammandrabbningen med kollegan men jag hade omnämnt det i en månadsrapport jag lömnat ifrån mig. Chefen nämnde då att kollegan tagit upp detta med honom då chefen gjort ett oväntat morgonbesök i förra veckan...
Jag fick aldrig pratat klart och jag fick heller ingen känsla för var i detta min chef står - min min eller kollgegans sida. Han lovade att återkomma på fredag morgon. Men han kom inte, ringde inte och mailade inte.
Jag blev väldigt arg över detta och det kommer jag ta upp med honom nästa gång han behagar höra av sig. I veckan som kommer ska han till ett platschefsmöte så det finns ingen tid att få det här ur världen å det snaraste...
mellan kollegan och mig har ett lugn infunnit sig - men det faktum att han till min chef sagt sig vantrivas och inte kunna jobba med med mig gör mig själigen förbannad och arg, ledsen och frustrerad.
Jag har väldigt svårt att vara en bra chef till honom eftersom jag inte har något bra klimat för mig att chefa i. Min egen chef har för mycket att göra för att kunna fungera som ett bra stöd för mig - det stöd jag behöver.

Både jag och maken har skickat iväg varsin jobbansökan i veckan som gått.

Däremot så fick jag talat ut lite med en som deffinitivt står på min sida - första kollegan som blev gravid. Jag är lite ambivalent till henne - då jag misstänker att hon smygläste min förra blogg. kanske har hon fått upp ett spår nu när jag har en mer öppen blogg och läser även här. Det må vara hänt. Just nu har vi inget otalt och det var tvärtom VÄLDIGT skönt att få prata med någon bara... om situationen i vår butik och hon sa sig ha känt likadant. Det är en påfrestande vardag med dessa två herrar och ibland orkar man fan inte ens vara på humör. punkt.


Har varit ensam hemma hela helgen, maken är i Sthlm och bor hos vänner - han hade gjort bra ifrån sig på halvmaran och kände sig väldigt nöjd. Skönt att han fick så bra tid...
Tänkte faktiskt möta honom inne på centralen ikväll när han kommer med tåget. Har saknat honom jättemycket, framförallt på kvällarna...

Idag satt jag och läste morgontidningen och läste nåt om "fröken Märkvärdig" som är ritad av Joanna Rubin Dranger...

Kom på att man kanske kunde göra seriestrippar av de hemskaste ögonblicken i min barnlöshetskarriär - de är ju inte ett dugg roliga men det gick faktiskt att korta de de där hemska ögonblicken till 3 serierutor.

Kanske att jag kan förmå mig att jobba lite på dem och presentera dem här? Jag är ju ingen skicklig tecknare men det kanske inte spelar så himla stor roll. Vad jag vet finns det inga serier som handlar om barnlöshet...


Nu ska jag ge mig ut och se om jag kan palla lite plommon och kanske hitta lite kantareller...

hejpåer!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards