litenlangtan

Alla inlägg den 15 september 2010

Av litenlangtan - 15 september 2010 11:41

Så kom chefen...

...och det blev ett mycket tungt samtal. Han hade anklagelser emot mig från flera av våra kunder. De vill inte handla här på grund av mig...


Det är en mellanhand som är säljare som i fredags sagt detta till min chef - jag blev stum och rädd. Ledsen och frustrerad är bara förnamnet...


Jag kan inte dra mig till minnes att jag har haft konflikter med dessa kunder - däremot var en av kunderna densamma som igår talade med min äldre kollega om att säga ifrån och jag ser det som en koppling.


Det faktum att jag ser våra kunder mindre idag är för 6 månader sen är också ganska lustigt i sammanhanget. Jag kollade i vår dator och ser att jag i de flesta fall expedierat dem ca 1/3 av gångerna - och i många fall är det deras kunders kunder.


Det är också ganska märkligt att några av kunderna inte ens är kunder till den här säljaren... Så hur kommer det sig att den säljaren har information om dessa kunders köpbeteende?

Vad jag ser som än mer oroväckande är att några av dessa kunder är "vänner" med min äldre kollega.


Den säljare som agerar budbärare är dessutom privat vän till min äldre kollega...


Jag anser att det luktar lite ruttet och att det ligger en hund begraven.


Min chef har fått några indikationer tidigare men eftersom han vet att jag mått tjuvtjockt så har han inte agerat på det utan tagit det som reaktioner på mitt sätt att må...
Vilket jag är glad och tacksam för. Det är inte lätt att vara en solstråle varje dag när man under flera år nästan dagligen tampas med känslomässiga inre utbrott och speciellt när man höll på med IVFen då hormonerna var galet låga...


Chefen har fått med sig några saker som det faktum att dessa kunder ofta har koppling till den äldre kollegan, samt att jag som sagt är mindre och mindre i kontakt med dem...

Att det NU skulle vara så att det väljer att inte handla här känns inte som en slump...
Det känns som en häxjakt på mig (igen)


Jag ska grunna på vad jag kan ha ställt till med.

Chefen ska grunna på vad som hänt - säljaren måste ge konkreta exempel och kunderna måste kunna identifieras (i många fall har en firma flertalet anställda och det kan inte innebära att alla hatar mig)
Jag skickade precis mail om att tre av de kunderna är inte alls knutna till säljaren utan i det närmaste till min chef som är ytterst ansvarig för dem.


Jag vill själv börja luska i det här men det är som att kasta sten i glashus...
Jag sa till chefen att jag inte vet om någon står bakom mig och backar upp mig i det här...
-Det vet du väl säger han...


Jag vet inte vad jag ska tro...


Dagen som idag blev ju hursomhelst inte mycket bättre...
*SUCK*





Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards