litenlangtan

Alla inlägg den 23 september 2010

Av litenlangtan - 23 september 2010 10:53

Hittade ett nytt jobb som jag kunde söka och slängde ihop en ansökan, skickade den till maken för granskning och sen iväg...


Känns skönt att faktiskt göra något och när jag gör det blir jag varm i kroppen... Jag har ambitioner och jag har styrkan...


Jag är inte den värdelösa deprimerade stackare jag kände mig som i förra veckan...
Det här är ett wake-up-call och jag måste för fan ta mig i kragen och stiga upp och inte bara snooza...


Hittade också en lunta papper med värdefulla tips på en hel massa intressanta frågeställningar kring självkänsla och trivsel mm...

Jag ska läsa igenom och tänka över...

Men skönt att komma igång med att söka...



Av litenlangtan - 23 september 2010 07:54

Igår var det lektion nr 2 på spanskan... jag har läst läxan flera gånger och tycker det känns roligt att lära sig något nytt!

När jag kom till lektionen så satt fröken och tillika vännen C och berättade att hon bråkat med vår gemensamma vän J i helgen...

Så surt... Därför var inte J med på lektionen igår... Men G var där och likaså O... Så med 3 elever och en halvsjuk fröken så tog lektion 2 sin början...

C berättade också glada nyheter - att hon träffat någon! Som verkade bra för en gångs skull... Det lät som om han var genuint intresserad av henne och de had lärt känna varandra bra på kort tid... Jag blev så glad för henne...

Väl hemma hade jag fixat hem vårt senaste möbelfynd och ställt på plats och flyttat över saker som ska förvaras i byråerna...

Frågade självklart maken vad han tyckte när jag kom hem men han hade helt glömt att kolla! Men han tyckte det såg bra ut när han väl kollade så jag får behålla alla byråerna i vardagsrummet och får mer plats till mina pysselprylar... :-D

Ser inte fram emot helgen av jobbmässiga skäl - måste jobba över... missar bra konsert på Liseberg och helgmys med maken... men snart är det Milano! 

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards