litenlangtan

Alla inlägg den 25 september 2010

Av litenlangtan - 25 september 2010 23:00

Veckan som helhet har vart bra! Äldre kollegan har vart ledig = inga konflikter eller misstankar om skitsnack...
Vi har haft lite kvinlig fägring på jobbet i form av äldre kollegans vikarie. :-D Trevligt!
Sen har jag haft andra lektionen i spanskan... kul!

Tillockmed vekans minus har vart en bra grej. Bi inventerade på jobbet igår och jag var igång 18 timmar...
Med datorhaveri och lite krpngel idag när allt skulle slutföras så har det ändå gått smidigt. Kanske tack vare att den äldre kollegan inte var med?!
idag var det vanlig jobbhelg och även det gick fint. Ikväll har jag och maken vart på restaurang och ätit spanska tapas och druckit lite vin - gott och trevligt... Jag hade en klänning på mig som jag inte känt mig snygg i för den visar för mycket av kurvorna. Men sen kurvorna blivit snyggare så känner jag mig fiin i den igen! Maken var mer än nöjd!

Nu har jag stickat lite på en sjal till en kunds fru som är sjuk (kanske tom döende!) i cancer. I veckan som gått har jag talat med kunden om hans fru och hennes sjukdom. Det känns förjävligt att han kanske förlorar sin fru i en så aggresiv och vidrig sjukdom. Vad kan jag göra? Inte mycket - men jag kan visa min omtanke... så jag frågade min kund vad hon gillar för färger och så har jag bestämt mig för att sticka en vacker värmande sjal till henne i hennes favoritfärg turkos! Jag hoppas hon ska tycka om den...


Jag är tacksam över att min vecka vart såpass god mot mig - jag trodde nog att fler av kunderna skulle frågat efter den äldre kollegan - men förvånansvärt få har gjort det...
Jag har tänkt på min attityd och önskat mina kunder en bra dag - så gott som allihopa... Jag har ansträngt mig för att göra det bästa av situationen... och känt att det funkar att faktiskt tänka efter lite...
jag har också fått ny enenrgi av att söka andra jobb... så lite gräl kan ibland leda till något bra.
Jag hoppas att min äldre kollega kan se det här som enny start och ett hopp om bättring också. Jag tänker inte bara låta saker glida mig ur händerna. Han måste också bara beredd på att anpassa sig och förändras... Allt ÄR inte mitt fel... Han är en bidragande faktor till mitt missnöje och han måste inse det...

Nu är det snart läggdax - imorgon ska jag försöka gå en promenad - hoppa tillbaka in i LCHF-fållan, invänta mensen, sticka klart en sjal, söka 3 (!) jobb som jag hittat ikväll och rå om mig själv och min man - !


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards