litenlangtan

Alla inlägg den 29 september 2010

Av litenlangtan - 29 september 2010 11:52

Vad gillar jag mest i sitt nuvarande jobb? Minst? Vad skulle jag vilja göra som jag inte får göra i nuvarande jobb? Vad skulle jag vilja göra mer än jag gör i nuvarande jobb? Vad skulle jag sakna alldeles väldigt om det inte finns i nästa jobb?


Dessa frågor återfinns i en kommentar på Helgas blogg då Helga är i färd med att leta nytt jobb.


Jag tycker dessa frågor låter väldigt intressanta och tänkvärda då jag också vill byta bransch och göra något annat än det jag chefar över idag...


Jag ska fnurla lite på frågorna och bolla tankarna med min man och med dem jag kommer åt. Jag hittade också en intressant artikel om konflikter i nån företagsblaska som tände lite hopp - vi har bokat in ett möte med chefen och med äldre kollegan på måndag om 1 vecka... Ska bli intressant då kollegan nu håller jämnglad min och allt känns som det flyter. Dock vet jag ju inte om det är en yta och fasad eller om det är på "riktigt"...


Idag hittade jag en annan artikel om coachning och jag är verkligen inne på att jag behöver stöd och råd att ta mig ur den här sitsen - genom att coachas till en annan branch, satsa på eget eller få grepp om vad som är kul och utvecklande och vad jag behöver fila på och vilka kanter som ska slipas ner och vad som behöver förstärkas för att jag ska nå nästa pinnhål inom karriären.


Där under artikeln fanns något som kallades livshjulet. Det roade mig att fylla i det och se hur mitt livs balans ligger. Det såg inte ut att bli någon rak resa det där...

Jag ska se om jag kan hfota av det och kanske presentera det här...

Btw så blev min kunds fru glad åt sjalen... Hon skickade mig ett meddelande på FB igår kväll! Kändes bra att få skicka en "varm tanke" åt någon som har det tufft! Och glädjas åt att jag är frisk, har jobb och en fantastisk äkta man och en liten unge som väntar på att jag ska bli dennes mamma! Tjoho!


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards