litenlangtan

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Det här med familjeliv...

Av litenlangtan - 27 oktober 2010 21:45

Jag stod ut på jobbet tillochmed några minuters övertid - kunderna ville helt enkelt inte gå hem idag...
Väl hemma satte jag igång med middagen och så ringde mamma...
hon frågade hur livet var och jag berättade om att jag höll på att försöka söka lite nya jobb...

Hon frågade om lönen på det jobb jag tänkt söka och jag sa att jag skiter fullkomligt i lönen, jag måste bara bort. Fast det är såklart lite dumt att byta jobb nu innan jag ska vara föräldraledig - den pengen grundas ju på vad jag tjänar nu...

Då blev mamma eld och lågor och sa att det kunde väl inte bara så långt kvar nu. Jag undrade vad hon menade - vi verkar ju inte komma framåt alls - mest bakåt i kön...
Jo men hon hade minsann läst på familjeliv att det var nån som fått börja samla papper nu som hade könummer 20080501XX nåt...

... och det var ju visst ganska många barn som kommit från Colombia i år och det var ju bla bla familjer där nu som skrev och familjer som väntar på BB och bla bla...

Jag förklarade att de som blir tillfrågade att skicka papper inte nödvändigt står efter varandra i kön... Vi pendlar ju mellan plats 9-13 hela tiden och det är lika ofta bakåt som framåt... igår fram idag bak...
Det kan vara så att vi snart blir valda att samla papper eller så får vi vänta. Det har INTE enbart med kölistan att göra utan det handlar lite om vad för typ av familj de söker i landet också...
Jag lät säkert lite grinig men jag försökte förklara att vi inte ens fått svar på vårt senaste mail och jag vet inte riktigt vad som händer eller inte händer...
-Du kan väl ringa dem och fråga sa mamma...

Mamma är intresserad och det är jättebra - men familjeliv är en gryta av en massa åsikter, självutnämnda experter och halvgalningar :-D
Det som stör mig och faktiskt hindrar mig lite också från att delta i diskussioner där ÄR faktiskt min mamma. Jag gillar inte riktigt att hon har så total insyn i vad som diskuteras och avhandlas på ett forum - i princip det enda forum - för adoptanter...
Jag har ju kämpat så länge för att hon ska hållas utanför mitt liv. Jag har haft skäl till att låta henne stå utanför. Nu vill hon in och jag är inte riktigt beredd att släppa henne ända in. Jag vill ju inte att hon ska hitta mig här...
Jag har lämnat några spår efter mig där i en och annan tråd och kan andra hitta mig via bloggen och familjeliv så kan hon resonerar jag...
och här vill jag inte hon ska läsa.

Senare på kvällen efter middagen öppnade maken sin mail och vi hade faktiskt fått svar från vår AC-representant. Hon skrev att vi nog snart var aktuella för landet...
Vilket innebär???
Vi har ju som sagt var fortfarande plats 9-13 bland de köande och det är säkert 3-6 st som har könummer ganska nära vårt... plus att den som köat längst på landet har könummer 2007...
Men det låter ju hoppfullt och roligt att vi "nog snart är aktuella" iaf...
Jag tar inte ut något i förskott utan låter det hela bero tills vi faktiskt får samtalet...

Jag var dock tvungen att själv logga in på Familjeliv och läsa vad mamma läst såklart... Mycket riktigt hade ett par som hade turnummer 080501xx fått börja samla papper och de hade visst inte ens stått i kö???
Det stod också att läsa att Brasilien var på gång som pilotland när man pratade om att återuppta kontakt med dem. Vilket fick mig att tänka på vår städerskas härliga kommentar i går morse...
Hon frågade om vi inte kunde åka till Sydamerika sent nästa år för då kunde vi hälsa på dem i Brasilien och bo hos dem gratis såklart... De härstammar från Brasilien och jag och hon har pratat en del om adoptionen på mornarna när de är där och städar våra lokaler...

Jag sa att vi gärna hälsat på dem i Brasilien om det var möjligt såklart...
Kanske ska jag fråga lite mer om landet som adoptionsland när jag kontaktar vår AC-representat imorgon...

Nu ska jag sticka lite på en julklapp...



 
 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

27 oktober 2010 23:27

Måste bara kommentera kring dina familjeliv-funderingar.
De som skickat nu med 080501 (eller vad det nu var) har ju givetvis stått i kö, men inte synts i listorna. Kanske inte valt land förrän nu eller inte fått medgivande förrän nu - men det var väl kanske inte det du menade.
Angående Brasilien så läste jag också tråden och trodde att det var något på gång där innan jag insåg att det var en flera år gammal tråd som någon lagt in ett inlägg i.

Och om ni får skicka snart - vilket toppenbesked! :-)

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

litenlangtan

28 oktober 2010 09:03

Hej, jo jag förstår att de stått i kö och att något gjort att de var lämpade att samla papper allaredan, trots att flera med "lägre" könummer står framför dem i kön. Men det verkade på trådskrivaren som att de själva var förvånade över att de inte vart uppsatta i kön...
Åh, vad synd med Brasilien - ibland glömmer jag bort att kolla hur aktuella trådarna är...
I min värld är snart om någon/några veckor - men det kan ju lika gärna ändå hamna på årsskiftet som jag ser det... Det är ju snart jul tex... :-D
I Telefonbolagens värld betyder omgående 3-4 veckor så tja, det är bara att fortsätta ha is i magen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards