litenlangtan

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Regntunga skyar

Av litenlangtan - 24 november 2010 14:04

Igår räknade vi återigen på ekonomin men vi orkade inte grotta ner oss i det på djupet igår och idag är det spanska på kvällen.

Däremot skrev vi färdigt vårt tillägg och för varje rad vi skulle utveckla hittade vi på en ny fråga... :-D
Undra om vår kontakt på AC blir nöjd med våra ord nu...
hemutredaren skiter ju uppenbarligen i vilket, bara hon slipper...

Jag har mailat AC nu med vår senaste version av tillägget och hoppas att allt är färdigskrivet nu. Det har varit skitsvårt att få till det på ett sätt som ska spegla oss i tredje person utan att avslöja vem som skrivit det. Jaja, nu hoppas vi att det är bakom oss det här också...
Får vi okej på det ska det via vår hemutredare och kommunens brevpapper och hennes signatur bara så är det klart att skicka till landet.

Vidare har vi fått ett avtal som vi inte hunnit läsa, en faktura på första summan och ett brev från handläggaren.
Det har vi inte hunnit eller haft ork att sätta oss ner och titta på. Ekonomin har hängt som ett svart moln över oss...

På något sätt känns det som om det hade vart skitskönt att få klart och på papper att vi kan låna pengar NÄR vi behöver dem INNAN vi går vidare och samlar papper. Annars får vi kanske pausa någon annastans på vägen och det kanske inte är så bra? Jag vet inte hur det är bäst att göra?

Vi får avvakta till efter helgen iaf med att sätta oss in i det och kanske hinner vi få svar på lite frågor som jag skickade med till AC - utan att låta påskina att vi inte har fått lånet beviljat än...

Det känns verkligen skitsvårt att bara vara som vanligt just nu, jag är en otrolig humörsmänniska och jag känner en djup oro för hur vi ska ta oss igenom det här. Det yttrar sig i djupa suckar och allmänt missmod...

Men då kan man bli lite uppiggad av att kolla in den här sidan och drömma om alla roliga pysselgrejer man kan ta sig för sen med sin lilla onge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards