litenlangtan

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Redo för nästa steg

Av litenlangtan - 3 december 2010 10:58

Idag har jag ringt upp vår nya kontakt på AC, som ska hjälpa oss färdigställa vår ansökan till landet. Han verkade lugn och trygg och hjälpsam. Han fick min jobbmail då det verkar vara så att min privatmail skrickar in konstiga tecken som gör texten helt obegriplig i andra änden...

Nu har jag fått ett gediget material om vad som ska in för att vi ska få fortsätta med adoptionen. En instruktion på 8 sidor, ett antal dokument som ska skrivas, kopieras, bestyrkas och stämplas...

Då är det väl bara att sätta igång? Jag ska sätta mig och läsa igenom hela rasket nu tänker jag. Alla våra kunder är på julbord idag så här är lugnt...

En sak som jag omedelbart måste ta tag i är ju passet. Mitt nuvarande pass går ut i mars och det är lika bra att skaffa ett nytt. Eftersom man ändå måste skaffa nya intyg om man byter pass så känns det som att det är lika bra att göra det nu, innan första omgången papper ska in...

Pass tar väl nån vecka att få så så snart det är möjligt ska jag få tummen ur och göra det...

Jag får ringa till vår löneadminsitratör också för jag sökte henne med några frågor för säkert 3 veckor sen - inget svar än - ska påminna henner lite...

Nu är det tidig lunch och läsning som gäller!


Trevlig fredag alla!

 
 
Hedda

Hedda

3 december 2010 14:05

Spännande att sätta igång med allt pappersarbete. Det är ju ytterligare ett steg på väg! Det är mycket fixande, men att få barn ska ju tydligen vara en kamp! ;-)

http://heddasdagbok.wordpress.com

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

4 december 2010 00:24

Jag rekommenderar verkligen att skaffa nytt pass redan nu. Jag fick skaffa ett nytt i slutet av min väntan (hade missat att det skulle gälla 6 månader efter resan och så drog ju rb-väntan ut på tiden) och detta nya pass strulade till det en del för mig. Ärendet i domstolen hade samma nr som mitt pass - och även med nya vidimerade intyg och kopior på det nya passet så uppstod förvirring ett tag :-)
Lycka till med allt!

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards