litenlangtan

Direktlänk till inlägg 14 december 2010

www.starkare.nu

Av litenlangtan - 14 december 2010 06:59

Igår kväll var jag och maken och en hel del folk från mitt företag på en föreläsning av och med Michael Södermalm. En inspiratör som jobbar som mental tränare... Allt handlar om inställningen till det liv man har och det som finns omkring en och jag hade glömt det.


Vi har hört honom förut - han var inbokad hos oss på det årliga seminariet som vi åker på en gång om året med jobbet... han är otroligt bra på att få igång människor, inspirera, berätta anekdoter och få upp ögonen på folk...


Och jag hade glömt hur enkelt det egentligen är...
Synd bara att mina kollegor inte var med igår - varken 'märkliga kollegan' eller 'äldre kollegan' ansåg att det här var något de ville lägga tid på. Däremot fick jag faktiskt med mig maken... och vi hade ett konstruktivt samtal på vägen hem och på väg i säng. Vi kom nog närmare varandra än på länge. Varför ska livet var en intryckt pausknapp bara för att vi går och väntar på att få bli föräldrar. Speciellt som att vi måste ha allt igång och rullande på bästa sätt för att vi ska orka sen. För det blir ingen tid att vila då...


Och om man anser att livet är en mörk plats där man råkar befinna sig, då måste man hitta minsta lilla positiva sak och ta sig vidare därifrån - det brukar vara lättare när man har vanan inne - men det har varit så in i helvette tufft under så lång tid. Så man har nästan vant sig vid att det ska vara grått och stelt och stramt... glömt hur man gör när man njuter av att leva, njuter av att ha den finaste mannen i världen, njuter av att bo så fantastiskt som vi gör, njuter av att ha ett jobb att gå till och människor omkring en som blir glada när man kommer/går (!)
Som jag sa till maken: det är nog inte så att det är 'märkliga kollegan' som har/är problem(et) utan det är jag som har problem med honom...
Äldre kollegan och jag går ihop 'just fine' igen men ibland kan jag tappa sugen bara jag ser 'märkliga kollegan' och problemet är ju ingen annans än mitt.
Men det beror nog på att jag är så vansinnigt trött på mitt jobb på grund av allt annat som händer på det personliga planet. Nu spekulerar jag helt fritt här - allt negativt som vart i rullning i mitt (våra) liv har fått mig att fastna i en negativ spiral och jag har svårt att lyfta mig själv i håret och uppskatta det jag har, orka förändra och förbättra mitt liv och dem jag har runt omkring mig. Just nu väntar vi på att allt ska falla på plats och landa i "familjen" och nu är vi nästan precis där jag föraktar människor som "skaffar barn för att rädda något"...


Men jag har ju nån stans satt upp Helgas dagbok som min norm. Hur alla tunga känslor ska kastas av mig som en stor mantel när jag håller mitt barn i famnen. Men mitt liv pågår ju nu och jag måste ha RMI varje dag (RMI - Rätt Mental Inställning) även fram till den dag vi får kakan i famnen!


Så - nu får jag ta mig i kragen och sluta slå på mig själv och sluta stå i vägen för mig själv och sluta tycka synd om mig. Jag har vart så jävla mycket bättre på att plocka upp mig själv förut och varför inte igen?


Om någon annan vill ha lite RMI så bli medlem på

www.starkare.nu

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards