litenlangtan

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

att samla ork...

Av litenlangtan - 29 december 2010 07:41

degade på soffan/tvättade/stickade igår - luften gick ur mig totalt när jag kom hem från jobbet och allt bara fortsatte gå fel. Förmodligen som kompensation från att allt verkade gå smidigt i måndags med landsarkivet, makens jobb och våra intyg från kommunen...


Jag hade visst missat den viktiga detaljen att det skulle vara ovikta papper till våra referenter så jag kan inte skylla på att de inte kan läsa instruktioner... Men att makens arbete inte kan skriva rätt på hans intyg och skicka det ovikt... mja, jag vet inte...


Ringde till R och pratade in på hennes telefonsvarare - hälften av det jag planerat att säga.
-Jag skulle inte ringa och tjata på dig om det inte var så att det är väldigt viktigt för oss att vi får det här dokumentet nu...


Fick till svar att det var utskrivet, signerat och väntade på att bäras till brevlådan. Förhoppningsvis har vi det imorgon torsdag.


Det vikta referentbrevet gör vi en kopia på och skickar ihop med allt annat till AC för granskning. Sen kan de skicka ett nytt dokument till oss när vi vet om något behöver ändras. Så slipper de eventuellt göra om det en gång till. :-D


Bilderna ska reklameras. Och i väntan på att det ska komma nya så skickar vi de befintliga för granskning... Det kan ju kanske behövas nåt kompletterande foto också...
Forfarande 3 dokument som saknas alltså...
puh.


Känner mig lite glad idag ändå eftersom en nätvän visat sig vara nyfiken på mig trots alla saker jag skriver här... kryptiska och självutlämande. Jag har tänkt på det där... eftersom nästan 50 personer läst mina inlägg de senaste dagarna så känns det lite konstigt att tänka att utav de 50 så är det eventuellt 2, kanske 3 personer som jag har träffat i verkligheten. En bor lååååångt härifrån och vi kanske kommer träffas nån mer gång IRL som man säger. En har jag träffat ett antal gånger men sen tog det stopp. Något hände och jag var stor del i det... Men vi kände varandra för dåligt för att jag skulle forska i vad som hände...
Hon saknas mig hur som helst... för hon är en klok och smart tjej med skinn på näsan... dessutom adoptivmor - med stor kunskap och erfarenhet av det som väntar mig...
och den tredje tjejen träffar jag regelbundet, vi är vänner och vill utveckla och stärka den vänskapen...


Detta trots att jag blottar mina svagheter här...
trots att jag skriver ganska öppet om hur mitt liv ser ut, mina tankar och funderingar...


Men jag orkar inte försöka linda in saker heller. Jag orkar inte spara tankar till en dold plats...
Jag är sån här...
take it or leave it.


Nyår ser ut att bli en trevlig sammankomst med 2 barnfamiljer... :-D
Massa god mat och trevligt sällskap... Det stora dilemmat är ju såklart hur vi ska ta oss hem - för hur mycket jag än gillar barn och deras familjer så vill jag helst vakna i min egen tysta säng :-D Åtminstone på nydagen - för att jag KAN.
Det borde gå natttrafik eller så får vi försöka ragga en taxi... det har ju gått förr! :-D

 
 
Ingen bild

ulle

29 december 2010 10:33

Utan att föringa vad du har inom dig, så har alla sin ryggsäck. Så hur skall vi inte tycka om dig för att du oppnar dig. Det ar klart att jag gör.

litenlangtan

29 december 2010 12:34

Tack min vän!

 
Ingen bild

Sara

29 december 2010 15:16

Hoppas ni får en riktigt kul Nyårskväll/natt......här är det sjukstuga som gäller....först var mannen däckad HELA julen i influensa och jag tyckte inte bara synd om honom utan kände nog ett sting av ilska över att han var tvungen att bli sjuk lagom till jul...hmm!!!! Nu är det dottern som ligger sjuk i feber.....hade planerat nyår ihop med 3 andra familjer men vi har valt att avboka ALLT eftersom det var vi som skulle ordna festen och det känns allt för osäkert att vi alla är på benen då. Vi får försöka ha det lite mysigt i vår ensamhet ;-)

Vi har ju "bara" cyberpratat, men jag skulle tycka det var skoj att träffas IRL någon gång!!

GOTT NYTT 2011!!!!!
KRAM
Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards