litenlangtan

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av litenlangtan - 4 januari 2011 17:14

Hm, jag ska ju gå ner i vikt - för vilken gång i ordningen har jag ingen aning om...


Jag skyller på min dåliga karaktär - men vafan... jag slutade ju röka för 7 snart 8 år sen och då var det inte nån brist på karaktär som satte käppar i hjulet den gången...
Det var bara så att ciggen slutligen började äckla mig och jag var "redo" att sluta - en gång för alla...


När ska jag då göra upp med mitt "tjockis-jag"?

2008 var jag uppe i 25 överviktskilon enligt en skala där man mäter vikt i förhållande till längd. Jag vill aldrig vara sådär tjock igen och jag vill inte bli så tunn så tunn att man kan räkna revbenen heller...
Och jag vill inte fastna i negativa tankar kring maten - det har jag n ä s t a n gjort en gång och bevare mig väl... Jag är hellre lite rund än matsvag och kräks och svälter mig...


Näe, lagom är bäst även med "bantningen"...
Tja, jag har provat en del metoder... jag har kört på 'flygvärdinnedieten' för länge sen, grapefrukt och kaffe och 1 skiva rostat bröd utan pålägg...
jo du...
Den funkade inte så bra...


Sen har jag viktväktat ett tag och det gjorde mig "fettskrämd" och matsvag och jag var så nära så nära att riktigt halka dit när jag "syndat" med påskgodis och stod över toaletten och n ä s t a n stoppade fingrarna i halsen. Då blev jag rädd för mig själv... Och så mycket som jag åt då har jag aldrig ätit. Jag hade 3-4 olika matlådor med mat, sallad, rån och riskakor och allt vad fan jag trôck i mig... Mängder med mat och gott var det inte... 


Sen hittade jag LCHF - det funkar, jag är mätt och glad och går ner...
Men man är åh så krånglig. Vad är det du inte äter nu igen?

Inte det? Och inte det heller? Men bröd äter du väl? Näehä? Men potatis? Ris? Pasta? Men va?
Vad Ä T E R du då? Majonnäs? Smör? Men det är väl inte hälsosamt?


Det är krångligt att åka nånstans, det är krångligt att gå och "fika" med maken om helgerna... det är krångligt att ha egen mat med sig och sånt - men det funkar...


Veckorna är ganska lätta - helgerna däremot är svårare... Maken "skärper" sig också på veckan men vill ha en bulle till kaffet på helgen. Macka till frukost, baguette till middagen, dessert, glass, läsk eller snacks...
Och jag får snällt sitta brevid och titta på - för jag ska ju inget ha...
Svårt... Då är karaktären en o-vän som lyser med sin frånvaro...


Men jag måste inte leva helt LCHF hela livet... nej, jag kan få slarva - sen när mina kilon runnit av mig. Men nu har jag ju er här som peppar mig och får mig att skärpa mig - för vi ska ju lösa det här med överviktskilona nu! Den här gången ska vi lyckas!

PEPP!



Av litenlangtan - 4 januari 2011 08:36

Så har jag beställt de nya personbevisen från Skattemyndigheten... Tjänstemannen där kunde inte förstå hur det kunnat bli fel... Det verkade i princip helt omöjligt...
Och då undrar man ju varför det ska strula sig för oss hela tiden...
Men nu verkade det rätt... Hoppas de kommer imorgon så vi kan osta allt nån gång! Nu dusch och frukost!


_________uppdatering___________________________


Har reklamerat de för röda bilderna idag, hoppas på lite snyggare resultat om ett par dagar. HIV test planerat att tas inom nån vecka... Ska också ta tag i det här med att ta sprutor... lika bra...

Har också ringt vår kontakt på AC och vi har gått igenom några smågrejer. Det saknades en försättssida på vår hemutredning (kanske har vi den hemma nånstans) men för säkerhets skull skickade jag den till vår hemutredare för att hon får fylla i den och posta till oss...

Eftersom det gick skitfort sist så kanske hon grejar det idag?!

Hoppas kunna få iväg allt innan veckan är slut! Håll tummarna för att det strulat klart med alla papper nu?! OK!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards