litenlangtan

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av litenlangtan - 8 januari 2011 16:59

Har träffat Kvarnlyckan idag och fikat...
Det var riktigt Göteborgsväder så vi tog första fik och det var inte det bästa... kallt och ganska o-mysigt men vi hade väldans trevligt!

Nu har vi fått "känna varandra" på pulsen i verkligheten och jag hoppas vi kommer träffas fler gånger!


Vadade genom vattenpölar med tung matkasse hem sen - ikväll blir det räkor och ägg! Gott!

Har också tokshoppat till vår lill* så gå över till hennoms blogg och spana om ni vill se vad jag shoppat :-D

Söndag imorgon och maken påminde mig för en stund om att jag bokat bord för brunch åt oss imorgon... hade glömt det... jag går ju på LCHFdiet liksom... men det har gått utmärkt så här första helgen. Dock har väl kroppen förstått att något lurt är på G för jag har stannat i viktminskningen - antagligen var det vatten och mensövervikt som släppte -2kg på 7 dagar, men nu kommer tuffare motstånd - måste öka fettet och göra det duktigt... Annars kommer jag stanna där jag är...
Skönt med ytterligare en ledig dag iaf...
Hoppas det antingen fryser på och snöar mer eller tinar bort all is till imorgon... vill inte ha 5 cm vatten med isgata inunder... hua!
 

Av litenlangtan - 8 januari 2011 09:28

Skönt med ledig tid och jag började gårdagen med en promenad - drog in till stan på dagen och slentrianhängde runt utan plan. Hade två missions, köpa en ny maskara och köpa något till vårt barn, det känns som om det var länge sen - jag behöver jobba på att identifiera mig med mammarollen och med framtiden istället för då...
mitt mycket smärtsamma då... Ett enkelt sätt är att handla kläder som JAG ska klä på VÅRT barn sen... häftig känsla!

Hittade på LindexREA många fina plagg och det blev turkost, rött och grönt :-D

Sen var det på spåret och taccos... lovely fredag!

Min bror ringde och berättade att de kommer skjuta på sitt bröllop för de får inte ihop pengar så det räcker till deras drömbröllop till det datum som var satt innan...
Jag tycker på något sätt att det är bra för oss - annars hade ju risken funnits att vi inte kunnat vara med - då bröllopet var inplanerat denna sommar...
Och vi hoppas ju att vi ska komma iväg nån gång till sommaren...

Ett slags lugn har infunnit sig nu i mig. Vi har gjort det jobbigaste nu känns det som, vi har gått igenom hemutredningen som inte var nån promenad i parken, vi har äntligen samlat ihop alla dokument...
nu ska det granskas och förhoppningsvis blir vi godkända och har få ändringar...
Men det vet man ju aldrig...
Sen ska det bestyrkas och åka vidare...

Har fått inbjudan till en blogg skriven av en familj med två barn från vårt land... Jag har inte läst hela deras blogg än - det finns mycket kvar att läsa om...

Nu fick jag precis meddelande från en bloggvän jag ska träffa idag! det ska bli spännande - hon har funnits som ett stöd och som en länk in i adotionsvärlden eftersom de är lite längre fram än oss - men ännu inte hemma med barn...

Ska strax göra mig i ordning för att gå och fika med henne! Det ska bli kul!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards