litenlangtan

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av litenlangtan - 12 januari 2011 23:28

Jag har fått denna award av både teachgirl och Hedda, tusen tack...
Dessvärre vet jag inte om det finns några kvar att ge utmärkelser som inte redan fått flera gånger...

Så jag nöjer mig i dagsläget med att endast skriva svaren på frågorna...

 

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?

"Carl-Gustav, sonen, hade varit en av 1700-talets mest framrädande politiker..." maken plockade palatsmordet av Jan Mårtensson ur vår bokhylla till mig...


Vad var det senaste du såg på tv?
Seinfelt går just nu men jag tittar inte så noga...

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Tv-ljudet och maken som slamrar i köket...

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
maken och jag tog en kort sväng till tvättstugan och hjälptes åt att hänga lite tvätt...
 
Vad har du på dig?
Svarta brallor, grön-vit randig tröja, grön klocka och gröna armband...

Vilken var den senaste filmen du såg?
Salt - i helgen som gick... sådär

Skulle du överväga att flytta utomlands?
Maken vill gärna bo i Italien men jag gissar att det kanske inte blir förrän vi blivit pensionärer.

Nu ska jag krypa ner i sängen, klockan ringer ju snart igen...

Av litenlangtan - 12 januari 2011 12:37

Ringde till den NP jag tänkt vi skulle använda oss av. Jag har inte hört något mer från vår AC-kontakt - jag mailade i morse för att få klarhet i de "problem" vi hade med våra papper...
Det var något om ett datum och något med makens anställningspapper ju.


NP och jag pratade igenom vilka papper och hur de ska bestyrkas. Vi gjorde upp om att jag åker dit efter jobbet på fredag och lämnar samtliga handlingar som ska bestyrkas.


Jag frågade också om HUR de ville gå till väga med referenternas brev.
Jag har nämligen läst på vårt landsforum att de krävde att referenterna mailade in sina legitimationer... Vilket kanske kan bli lite halvsvårt för min vän som är föräldraledig med två små...
Men NP sa att om jag kunde få in några legetimationer så är det bra. Så jag har ringt runt nu och får kanske ihop 4 av 6 om jag har tur... :-D


Våra vänner i Sthlm skulle posta sitt nya originalbrev idag eftersom jag dessvärre hade missat att tala om att det inte fick vikas... Och kanske får de med sina kopierade legetimationer + extra namnteckning också.


Makens nya jobb skulle försöka fixa till det dokument vi behöver i veckan... OM nu bara AC kunde höra av sig tillbaka också... får jag inte besked så måste jag ringa honom imorgon - då vi vill försöka få handlingarna bestyrkta så snabbt som möjligt...

Snart är min arbetsdag slut och jag ska kila ner till vår lokala loppis och posta paket till min syrra i ett främmande land - där man uppengarligen fryser om fötterna... hemstickade sockor som skulle suttit på makens små fötter åker tvårs över halva jordklotet för att istället värma min systers fötter!

Av litenlangtan - 12 januari 2011 07:49

Igår dök min pappa upp på jobbet, han kramade och pussade mig och han var uppenbart glad över att se mig... Och jag honom såklart...

Vi tjôtade en stund om allt möjligt och så pratade han lite om huset som de bygger... (han har hållt på med det i ganska många år nu) och om varför det "står still" - de skattejämkar inte längre och då finns det 'inga pengar och bygget står still'... men i andetaget efter berättar han nöjt att han köpt en ny plattTV och ett surroundsystem till den...

-så du kan sjunka ännu djupare ner i TVsoffan sa jag...

Jag hajjar liksom inte varför jag ska tycka synd om dem som inte får huset klart när det enda som håller honom tillbaka är han själv... 
De är helt klart ett fall för arga snickaren :-0

Well, inte en enda fråga om adoptionen trots att jag tog upp den själv (vi pratade om att resa och jag sa att vi inte kan ta nån enda semesterdag fram till vår adoptionsresa) men jag vet inte vad jag förväntar mig heller...

Jag ber inte att få komma ner, jag ber inte om att han ska ringa. Det är kul och bra att han tittar in på mitt jobb emellanåt - annars skulle vi kanske inte träffas alls. Men läget uppstår aldrig - när det är okej att säga; 'anledningen till att jag inte ringer dig längre är för att jag vill att vår relation inte bara ska bero på mig...
Vill du träffa mig får du bjuda mig, vill du prata med mig kan du ringa mig eller komma och hälsa på. Men ta din del av ansvaret för fan...'

Well, nu blir det två födelsedagar inom kort så då kanske vi kommer ses...

Över till något roligare: Vi har fått gensvar på våra handlingar... Det är några små frågetecken; dels kring "försättsbladet" till hemutredningen och dels kring makens jobb. Han byter jobb om 1 vecka och vi kanske ska få med ett aktuellt arbetsgivarintyg istället för det han har nu som inte är solklart eftesom han jobbar på ett ställe men är anställd av ett annat... *krångligt*

Skönt att allt verkar stämma och att vi inte behöver skaffa några nya intyg (möjligen det här med makens jobb då)

Fotona fick godkänt och brevet och referenternas insatser fick alla godkänt! Skönt!

Nu ska vi rätta till och räta ut frågetecken på några detaljer och sen ska det till NP.
Enligt landsforumet är NP ett kapitel för sig; jag har ringt runt till 3 olika i området och får väldigt luddiga svar från alla... Billigast kanske inte är bäst? Proffsigast kanske inte är snabbast? Bah, jag vet inte... Ska INTE använda dem jag talat med i vår lilla kommun iaf. De verkar allt annat än smidiga och seriösa...
Kanske kan våra papper iaf vara påväg innan månaden är slut?!

Känns både läskigt och häftigt! Det känns liksom nära nu... Jag hoppas hoppas på kort väntetid - jag är så nyfiken på vårt barn! Samtidigt som vi inte är helt redo. Vi står ju inte med väskan packad och allt riggat för vårt barn. Det är inte lätt att boa och preppa inför en väntetid som kan sträcka ut sig till 18 månader. Vi har vart Elefantgravida rätt länge nu och visst tar vi små steg närmre hela tiden - men vi vet ju inte vem h*n är ännu och det är svårt att ta något för givet...
Det går ju inte att tro att det är en bebis, en tjej, en som talar, en med tänder, en med afrohår, en med språk...
Det enda som nog är bestämt är väl att det bara blir en? :-D
Det är ju väldigt spännande men samtidigt frustrerande...


Well... Nu får dagen ta fart - yoga, stickning och basket idag!




 


Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards