litenlangtan

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av litenlangtan - 19 januari 2011 17:34

Ringde honom igen idag för jag har ju inte hört ett dyft från honom...
Idag var han i rätten hela dagen...

åter imorgon...


hoppas han ringer mig då...


Snart kommer mannen och vi ska promenixa hemåt och handla lite på vägen. Vi ska laga jordärtskockssoppa (för maken blev så förtjust i det häromveckan) men jag är inte alls sugen...

Jag vill ha LCHF-plättar!


Det vill nog inte han... :-D

Av litenlangtan - 19 januari 2011 11:52

Jag är inte så där superintresserad av statistik - det består ju ofta av siffror och det är inte mina bästisar...


Men det är ganska kul att se hur statistiken för den här bloggen växer månad för månad...
Och det roligaste av allt är att läsa vad folk googlar på för att hitta min blogg...


Det är ofta adoption såklart, men lika gärna något annat...


Som fänkålscreme, plantera om rosenrabatter, debbie harrys biologiska föräldrar och nu senaste tiden har nån sökt på HIV och relationskriser...


Det vore hemskt roligt att få veta om den som hamnat på min blogg av en slump - för att den sökt på något HELT annat valt att stann och fortfarande läser?


Så se detta som en efterlysning...
Vem är du som googlade på något som inte hade med adoption att göra och som blev kvar?
Finns du?
Vore jättekul att höra ifrån dig i så fall!


Hej!

Av litenlangtan - 19 januari 2011 09:26

Just nu händer ingenting... Inte i vårt liv, inte i bloggarna jag läser, inte på jobbet, inte med vikten, inte något alls...
Ska det vara så här? Ska de va så?


Hmmm, jag får väl redovisa för VAD som faktiskt sker...
Vågen visar totalt -3,6 kg sen nyår vilket känns väldigt bra!
NP skulle enligt uppgift vara på plats på sitt jobb idag och förhoppningsvis får han klart våra bestyrkanden så vi kan skicka våra dokument till landet. Då ska vi fira!

Vi har fått tid till ett möte hos banken - nästa vecka...
Vi har gjort en budget för tiden nu och vad vi sparar per månad - och vad vi kommer få in när vi är föräldralediga... Den skiljer sig på pappret inte så mycket och det kanske är bra?

Vi har fått ett pris av snickaren på vad det ska kosta att bygga trappräcke - det var INTE vad jag väntat mig - men vad vet jag, det kanske är såpass dyrt ändå att göra ett platsbyggt lösvirkesräcke med hjälp av en duktig snickare?
Det känns som att jag hellre tar in en dyrare snickare och får ett juste räcke än att vi tar in ett jäng avdekade diversearbetare som gått i pension och får något som vi måste skämmas för... ("hyr en senior")
Maken är upptagen på jobbet idag på morgonen så han har inte hört av sig för att tycka till om snickarens prislapp.


Jag har försäkrat mig om att jag har en backup-plan om inte banken och vi är på samma våglängd - iaf inför första fakturan som ligger och väntar i köket hemma...


Jag har egentligen inte råd att göra några okynnesshoppingturer men jag ska unna mig en ändå! Väldigt lite shoppinglista och inga pengar på kontot men jag kan säkerligen har kul ändå! Ledig på fredag och då ska jag roa mig kungligt på lågpris-varuhuset-i-Halland. Kan hända blir det några skojjiga barnprylar?

Behöver hårfärg hur som och då kan man väl köra en 10 mil för att köpa det va?

Vi har också anmält oss till "hämta-barn-kurs" på Möllan i Mölndal via AC den 14 mars... det ska bli spännande!





Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards