litenlangtan

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

*puh*

Av litenlangtan - 26 januari 2011 18:32

Mailade vår AC-kontakt utan svar på hela dagen - antog att han vart i nåt möte eller dylikt...


Så ringer maken mig och säger att det är något som saknas enligt kontaktens senaste mail...
Men vi är båda överens om att vi läst just det där som sägs saknas...


Maken mailar... och får svar och ringer igen och säger att det inte godkänns...
Det som är är att maken tagit mitt efternamn - NP måste då bestyrka att maken är maken (de har inte träffats) genom att försäkra att det handlar om samma person.
Detta poängterades i dokumentationen vi fick efter granskningen. Det som däremot saknades var att det borde stått på ett eget dokument. Det framgick liksom inte... så NP har gjort en notering på baksidan - som godkänns på alla andra dokument...


GAH! Jag blir tokig...

Men så ringer mannen strax igen - AC-kontakten har konsulterat en kollega som tycker att det borde funka... så vi kör så...


Vi har nu då fått godkänt och alla stämplar är som de ska, de vikmarkeringar som finns är okej, allas namn är korrekt, datum stämmer och är godkända, ALLT är där det ska vara!


*pust*


Så jag hoppas att de skickar ner våra handligar snart och att vi får ett barnhem tilldelat oss...


Jag roade mig på eftermiddagen med att kolla statistik i vårt forum. De som skickade sina handlingar förra året väntade mellan 1 och 5 månader vad jag kan utläsa av de som skrivit in sig i vår lista...


1 månad känns nästan för kort - vi hinner inte spara klart! 5 månader känns helt okej med tanke på att jag inte tänker börja känna nån stress förrän februari är över :-D


Det blir lagom till sommaren - det passar dessutom bra med makens nya jobb!


Nu ska jag göra sists settet på min "hemstyrkeövningssvit" och sen ska jag virka och tvätta och laga middag - en helt vanlig tisdagkväll!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards