litenlangtan

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av litenlangtan - 1 februari 2011 12:38

Det har uppdaterats på statistiksidan från AC - tidigare visste vi att det kommit drygt 50 barn från landet förra året.


Nu har det kommit statistik för hur många av varje kön och åldrarna...


35 barn under 2 år och 26 flickor och 28 pojkar... ganska jämnt...


Jag läser på forumet om vad man gör i landet och vad som finns att se och besöka i respektive städer... jag är så himla sugen på att åka - uppleva ett nytt land - träffa en ny kultur och värme och ny mat...


Och självklart längtar jag efter att bli en familj och få svetsas samman med den lillo som väntar på oss. Med allra största sannolikhet är vår lillo född nu och det ska bli så spännande att få veta vem h*n är!


Nu är det lunch!



Av litenlangtan - 1 februari 2011 10:46

Idag på morgonen har jag gått in på vårt lands forum och läste om två barnbesked... :-D
En liten 3-månaders kille och en 11-månaders tjej! Underbart med nya BB och enligt alla besked får en av tjejerna i vår egensnickrade "mammagrupp" åka till sin dotter inom ett par veckor! Det är underbart att höra - man blir så glad!


Jag kollade naturligtvis statistik på hur länge de här nyblivna mammorna fått vänta med handlingar i landet och det verkar som om tiderna kortas...
På AC säger de ju 6-18 månader men de flesta som fått nu under 2010 och även de första här 2011 har väntat kortare... genomsnittstiden 3,5 - 4 månader... Det blir jättebra det!


Maken börjar känna sig lite skrajsen och säger "hur ska vi klara det här" men jag känner mig inte orolig - det kommer gå fint!
Men visst är det en läskig känsla att det vi slitit för under alla år plötsligt bara händer... 


Maken hade mailat vår kontakt på AC om när våra handlingar skulle postas och förmodligen skulle de åka iväg idag...
Men jag hoppas att kontakten skickar ett mail om när allt är på plats i landet... 
Jag hade lovat mig själv att inte bli nervig förrän i slutet på februari - men det hjälps inte, det känns ändå lite pirrigt nu...


Nu måste jag hämta mer kaffe och hitta på något att göra här på jobbet...



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards