litenlangtan

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av litenlangtan - 2 februari 2011 14:36

Kvarnlyckan åker idag för att hämta sin son i Taiwan... Och jag är så glad att de äntligen är på väg, mycket krångel och många om och men har passerat - nu är de äntligen på väg!

Hade vart underbart att stå på Landvetter och ta emot dem - men det är icke möjligt... Får fixa en välkommen hem present på något annat sätt...

Jag önskar dem all lycka men är faktiskt lite lite avis...

Av litenlangtan - 2 februari 2011 10:46

Igår hade vi årsmöte i vår BRF direkt efter jobbet. Vi klubbade att vi ska höja hyran med 500:- vilket inte känns så roligt MEN är välbehövligt... Hyran har nämligen inte höjts sen det blev en förening... och våra tillgångar har delats ut i form av "styrelsearvoden"... Bra och kul men inte i längden...


Eftersom vi målade (maken och jag) långsidan förra sommaren är det sista gavelns tur i år och även våra entrésidor... Var och en ska ta sin del på entrésidan - men vi har ju en granne som är höjdrädd - så hon har i princip inte lyft ett finger på huset...
Hon och ordföranden föreslog att vi ska leja bort jobbet och naturligtvis föll det på min lott att ragga målare...
Och jag vet faktiskt inte var jag ska börja...


Vidare pratade vi om sophanteringen. Vi kanske inte behöver tömning varje vecka, eftersom vi har två tunnor och sällan drar ut mer än en av dem till vägkanten för tömning...
Och dessutom borde alla sopsortera mer! Vi gör det sen ett år tillbaka och det är inga problem trots att vi inte har bil och bor en bit från sopstationen...


Det pratades också om hur roligt det skulle bli med barn i huset... det har de aldrig haft... :-D Alla som väntat har flyttat innan... men vi har inte råd att flytta nu. Möjligen till nåt sämre då men det vill vi ju inte!


Jag har börjat "boa" invändigt också... Vi bor ju litet och vi måste skapa möjligheter för vår lillo att få plats... Vi kan möblera om i sovrummet för att få plats med spjälsäng - men lillos kläder och saker måste ju också få plats. Mamma kommer med en hurts från IKEA anno 1972 eller nåt som jag ska slipa och måla om i källaren som får plats i sovrummet. Där ska lillos kläder få bo - och så pratar vi om att skaffa en större byrå till "hallen" så vi kan förvara lekaker och ytterkläder mm där.


Jag måste rensa och optimera i både klädkammare och kök också för att få mer utrymme... och jag måste hitta en kökspall med infällbart steg som får plats i köket... Den vi har idag går inte att förvara på något enkelt sätt...
Alla pysselprylar och garner mm får plats i vindsföråden men det är inte heller helt optimalt.
Måste fiffa!


Min lista på saker som måste göras blir längre och längre!
Men det är skönt att ha något att sysselsätta sig med... och i kroppen känner jag att det är vår - då brukar jag få fart och göra alla de här nödvändiga men ack så tråkiga städ- och röjuppdrag...

Har nu ändrat mina ringsignaler på alla AC-nummer så när telefonen låter "Rrrrrrrrriiiing" så vet jag att då är det från dem!

LÄSKIGT!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards