litenlangtan

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av litenlangtan - 9 februari 2011 13:08

När man har tråkigt på jobbet så kan man ju alltid pilla lite med sin blogg tänkte jag...


Med paint och ett nytt bakgrundsmönster så blev det som det blev...
Den känns väldigt grå men inte för grå va?
Det är ju inte meningen att man ska uppfatta adoption som en negativ och gråtrist grej...


Snart är den här arbetsdagen över och jag förbi lokala loppisen och kolla om där finns något kul. Sen blir det bio med maken ikväll och kanske nån hämtmat efter det...


Vad ska du göra ikväll?

Av litenlangtan - 9 februari 2011 07:04

Gick hem lite tidigare igår för jag kände mig lite sjuklig... hade mängder att göra hemma också - tvätt och middag och ett syprojekt jag ville få klart...
Tvättade och fortsatte sen med att sy ett skötunderlägg till lillo. Av nästan enbart återvunnet material. Översta lagret är ett vaxat tyg och det ville sig inte alls när jag skulle sy i det. Men efter ca 700 nålar så fick jag alla tyger att ligga där de skulle och slutresultatet blev bra. Ska sy en blöjförvaring i samma tyg tänker jag mig med utrymme för en förpackning våtservetter och några blöjor. Den ska ha en rem att ha om handleden och en karbinhake att eventuellt fästa den i byxhällan eller nån annanstans...
Maken var ute på ett löppass och tog sen sista tvätten. Eftersom vår TV och vårt bredband har lagt av och inte kommer bli fixat förrän tidigast fredag tror jag så är kvällarna rätt tysta. Vi såg ett avsnitt Dexter och det var sjukt spännande! Ikväll ska vi dock på Bio, det var länge sen! Men Bio är ju en bra "gravidnöje" har jag sett... :-D

Idag har jag betalat Ergon och hoppas på snabb leverans. Vi får nämligen besök nästa helg av 2 underbart gulliga små tjejer (och deras föräldrar) och jag har längtat så efter de här små... Ska bli spännande att se hur de utvecklats sen vi såg dem sist... Det var snart ett halvår sen och det hinner hända mycket med de små på 6 månader! Det blir ett ypperligt tillfälle att testa Ergon iaf, lilltjejen är drygt 2,5 år så vi får se om hon kan gå med på att sitta i sele en stund och ge oss en prövning...
Chattade lite med Kvarnlyckan igår från deras adoptionsland. De har vart på Zoo, i tempel och på stora varuhus. Det verkar funka med mat, tunnelbana och omställning och stora pojken har tappat en tand :-D
På fredag ska de få ta emot lillebror! Det ska bli så spännande att få rapport om hur allt har gått!

Jobbet är så sjukligt tråkigt just nu. Det händer så lite för säsongen är sådan. Jag borde lägga energi på att piffa och fiffa men det finns inget som ger mig energi att göra det. Ingen som rycker tag i mig och ger mig inspiration att göra något. Allt som sker är på mitt initiativ och jag har ingen lust... Så då sker inget... jag vill bara fiffa hemma och boa och sy...

Ett frågetecken kvarstår att räta ut... Vad genererade så många läsare till min blogg igår? Och vilka är ni? Nytillkomna läsare får gärna presentera sig och lämna en kommentar! Jag vill veta vilka ni är!
Skriv ett litet hej till mig!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards