litenlangtan

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av litenlangtan - 10 februari 2011 12:10

Snackade med en kollega i telefon förut... hon sa något som jag blev så paff över att höra...
-jo men jag tänkte att det är ju jag som får ta över det här efter dig när du försvinner sen...


Försvinner jag? hann jag tänka... vad menar hon, har jag fått sparken? Vad pratar hon om?


-Ja när du går på mammaledighet så är det ju jag som tar de här diskussionerna med de kunderna - det ska ju inte din personal behöva göra...

Ja, just det, jag ska gå på mammaledighet... i år... vara hemma nästan ett år - men herregud. Det ska faktiskt bli så...
Galet...


Min vän M-S hade hoppats kunna dela de där sista månaderna med mig och sitt andra barn men det verkar inte vilja bli så den här gången heller. Hon berättade precis i ett mail. Jag önskar så att det kan gå vägen ändå eller att det vill ta sig när de förmodligen gör sitt FET fram till sommaren.
Jag blir så ledsen för deras skull. De har kämpat så länge och lyckades till sist med sin son... och nu inför hans 1-årsdag fick hon ett missfall på en spontan graviditet. De vill ha fler barn och planerade att göra ett försök med de frusna embryona... Då upptäcker hon återigen att hon är gravid. Men VUL visar problem - enligt hennes beräkningar är hon längre gången än fostret ser ut att vara och inga hjärtslag...

Vi bollade lite möjligheter och tankar sinsemellan oss. Det är svåra beslut och svåra tankar och svårta saker att förhålla sig till. Jag är glad att hon uppenbart blir gravid - men hur många missfall orkar man gå igenom?
Vad händer med de frusna embryona - ger det mer hopp? Vad säger vetenskapen? När ska man ge upp?
Jag hoppas på mirakel för dem såklart!
Det hade vart härligt att dela mammaledigheten med en så god vän!

Av litenlangtan - 10 februari 2011 06:36

Tja, det kommer inte skrivas så mycket av värde här under de närmsta månaderna misstänker jag...
Ändå hade jag 70 läsare igår... och inte en enda antog min uppmaning att låta mig få veta lite mer om dem... ja, några känner jag ju sen innan *vinkevink* ingen skugga över er!


Igår hade jag en väldigt bra dag, från morgon till kväll och jag fick ett oväntat men härligt samtal från en vän som flyttat från stan...
Jag fick också ett härligt SMS från min syster på andra sidan jorden! :-D


Jag pratade också med en vän som vi inte hört av på ett tag... Men hon är ursäktad - hon jobbar nämligen häcken av sig på ett företag som borde svartlistas och anmälas.
De sysslar med resor och hon är nån slags telefonmottagare. Hon hinner aldrig äta lunch i ett för detta avsett rum utan intar lunchen framför datorn, annars måste hon jobba över ännu längre varje dag. I snitt blir det en timmes obetald arbetstid varje dag utöver den obefintliga lunchen. Hon vantivs så jäkla mycket att hon i princip gråter varje dag och har mer ångest när hon är ledig än när hon är på jobbet eftersom hon vet vad som väntar henne efter den lediga tiden och därför kan hon inte slappna av. Hon hinner aldrig prata med sina kollegor och den enda hon egentligen vill ha kontakt med ska sluta den här veckan.
Företaget har inga kollektivavtal och ingen företagshälsovård...
Hon har pratat med företagsledningen och sagt att hon vill att de ska säga upp henne men de vägrar. Hon vill inte sjukskriva sig för att det ska se dåligt ut i hennes CV... MEN nu har hon två nya jobb på G...
Ett jobb vill hon verkligen ha, hon är just kallad till en fjärde (!) intervju (hur många intervjuer kan man göra med folk?) och ett annat jobb som hon kan tänka sig bara för att komma bort från det ställe där hon är nu...
Hon ville flytta på sig från förra jobbet för att ledningen inte lyssnade på sina anställda och att deras önskemål inte tillgodosågs... Ni hamnade hon i helvettet istället... Ändå gjorde hon en ganska noga bakgrundskoll och ställde frågor till ledningen om personalomsättning och så vidare... De ljög henne rakt upp i ansiktet och undanhöll information... De verkar rent ut sagt vara allierade med djävulen och deras enda intresse är att tjäna pengar på och utnyttja sin personal.


Och här står jag på mitt jobb och har INGET att göra... tänk så jävla orättvist det är i världen...


På loppisen igår hittade jag inget speciellt. Det var väldigt utplockat på sina ställen Hittade några PEZ-automater som jag tänkte skulle få bli nya kompisar med tjejerna som kommer på besök nästa vecka... om jag får ge dem godis för deras föräldrar såklart... :-D
Den lilla kanske inte klarar de hårda bitarna men hon kan få en tablettask eller nåt istället kanske...


I helgen är det 30-årskalas och sen kommer vänner på middag på söndag... Det ska bli trevligt...



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards