litenlangtan

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av litenlangtan - 13 februari 2011 20:58

har haft vänner på besök - om än med lite tjorv... strax efter att de skulle anlänt (enligt klockan) fick jag samtal från vännerna. Deras dotter hade kaskadkräkts i bilen och de bestämde sig för att åka hem och byta kläder. Vi hade planerat att gå en promenad i solskenet och det var bäst att ongen hade vinterklädsel på...
Så mer än en timme försenade kom så lilla familjen. Vi stuvade ner ongen i barnvagnen och gav oss iväg.


Väl tillbaka skulle det fikas. De hade tagit med sin barnstol som man hänger på bordskivan. Den passade inte alls. Så jag gick till källaren och fiskade fram vår barnstol modell tidigt 80-tal (finns på bild i andra bloggen) som fick göra premiär hos oss idag. Det funkade perfekt. Ongen gillade också alla lillos leksaker och kastade saker hej vilt omkring sig. Vår barnstol går ju också att fälla och blir då stol med bord och det var superkul att klättra upp och ner i den...
Sen skulle vi äta middag - jag hade lagat en himmelskt god kabanossgryta och en vanlig sallad till det. Då satte ongen sig på tvären, trots pastaskruvar, kalkonfilé i små bitar och gurka som tilltugg. Näe - all mat som gick in i munnen hamnade på golvet. Jag tror inte hon svalde en smula...


Gnälldes gjorde det desto mer... men vi var alla överens - ongen var varm och har tänder på gång - ongen är förlåten!


Familjen åkte hemmåt och jag och maken sjönk ner i soffan med desserten - ost!


Vi är trötta men nöjda med helgen. Imorgon är det alla hjärtans dag - vi ska ut och äta och jag slutar sent så det är nog det enda vi orkar...


Såklart samtalar vi en del om vår lillo och vad som ska hända med oss som föräldrar. HUR ska vi lyckas bibehålla OSS när vi blir familj. Hur ska vi undvika att trilla i den klassiska fällan som många småbarnsföräldrar gör? Hamnar man automatiskt där, är det lika jobbigt för alla?
Har man försprång som gått igenom så mycket tillsammans redan?
Vad har ni andra för framgångsrecept?
Hur ska ni fira alla hjärtans dag tex?


Av litenlangtan - 13 februari 2011 13:05

Vaknar utsövd, lite morgonmys med maken som är lika nyvaken... Sen ut på morgonpromenad. Frukost med ägg & bacon och tidning... Nu har jag målat en stol till lillo och första sidan på byrån som ska rymma kläderna... Har lagat en Kabanossgryta som vi ska äta i eftermiddag med några vänner som kommer på besök med sin 1-åring! Ost och frukt till dessert...ska gå upp och städa undan lite på övervåningen innan de är här med liten klåfingra! Bra dag!

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards