litenlangtan

Alla inlägg den 20 februari 2011

Av litenlangtan - 20 februari 2011 19:27

Söndag kväll: det ringer på dörren. Min vana trogen stänger jag av TVn och rusar ner för trappan, det är väl grannen med ciggen i munnen som vill nåt. Näe, utanför i mörkret står en liten man med ett block... Det kan bara vara nåt obehagligt. Han frågar om vi har TV och jag svarar nej... Men den syns ju rätt så väl nerifrån när man står här säger han och frågaf vänligt en gång till... Buttert skriver jag under och han önskar mig en trevlig kväll...Fan också. En årlig utgift som vi inte behövde - och mitt livslånga val att inte betala TV-licens var visst över... Jag har haft det som en lite grej - att se hur länge det gick... Jag har klarat mig sen 1991 men nu var det visst slut. Och nä, jag skäms faktiskt inte alls...

Av litenlangtan - 20 februari 2011 15:15

Nu har jag friskförklarat mig och idag har vi vart utanför huset båda två... Vi promenerade till affären och veckohandlade lite... Fast ingen av oss kommer vara hemma så särskilt mycket på kvällarna den här veckan...

Maken ska träna och jag har lite annat för mig; fikamöte med "mamma-gruppen", måla med vännen, eventuellt spanska annats middag på onsdag och sen ska vi försöka ta igen alla-hjärtans-dags-middagen på fredag. Torsdag hade vart skönt att bara vara hemma men det vet man inte :-D


Det verkar som om en av mammorna i vår grupp har fått BB dessutom så det ska bli spännande att höra mer om detta imorgon!


Igår flyttade vi in möbeln jag målat i vårt sovrum och plockade i alla kläder vi köpt. Jag har inte tvättat dem och plockat bort lappar och sånt än eftersom det säkerligen är lättare att sälja nya saker otvättat och med lappar. Annars får det åka med till barnhemmet. De vill tydligen inte ha begagnader kläder (!)
Bild för de intresserade finns i den andra bloggen...


Maken hade drömt i natt att vi fick en kille och att de som matchar barnen gått på hans sportintresse och hans aktiva fritid... :-D
-Men min pyssliga kreativa fritid hade de inte tagit fasta på alls då skrattade jag...
Men detta var ju bara en dröm, vi får nog snällt vänta på barnbesked ett tag till och de som matchar tittar nog inte på intressen fullt så mycket... :-D men vad vet jag...


Nu ska jag avsluta ett par sockar jag hållt på med de här dagarna jag vart sjuk... Sockor är grejen just nu... :-D


Vad har ni för planer för veckan?

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards