litenlangtan

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av litenlangtan - 22 februari 2011 11:23

Slängde iväg en något skruvad ansökan till ett intressant jobb...

Är så trött på att sitta och skriva engagerade genomtänka ansökningar som tar nån halvtimme/timme att skriva och formulera och sen får man inte ens ett svar tillbaka... 

Nu skrev jag egentligen att jag var hungrig på nya utmaningar och jag har massor att lära men gott om erfarenheter från olika branscher - men alltid inom service och sälj...

Får se om det ger nåt...

Är det kutym idag att inte ens svara på folks ansträngningar? Eller får de alldeles för många flummiga brev kanske?

Well vi får se...

Av litenlangtan - 22 februari 2011 07:34

Igår tog jag igen allt jag inte orkade i veckan som gick... Lånade böcker om barn på bibblan, köpte ett par plagg till lillo, tvättade 4 maskiner tvätt, skurade köksgolvet med såpa (!) stickade en socka, läste min födelsedagspresenttidning Camino, bläddrade i de lånade böckerna, lagade middag, såg några program på TV och läste lite deckare...


Kände mig sjukt effektiv och köksgolvet luktade så gott efter skurningen... Det tog kanske 5 minuter (vi bor ju tackochlov så litet!) och jag borde göra det oftare med tanke på resultatet... Det blir ju enklare och mer lättstädat när man såpar golvet också... :-D


Men orka!


  
Bilden är tecknad av en favoritillustratör: jojo falk 


Idag är det pysseltajm hos polaren som ska sälja lägenhet. Det kan bli kul...
Imorgon hoppas jag kunna träffa en kär vän och äta lite och på torsdag ska jag försöka få till en present till Kvarnlyckan som förhoppningsvis har landat som de ska och börjar lära känna sin son lite mer på hemmaplan. Jag har en tanke - men det är ett vanskligt pysselprojekt. Vi får väl se om det blir någe bra eller inte...


Jag gillar att det är ljust tidigt på morgonen och skymningen kom kanske vid 18-tiden igår! Även om det är kallt och det utlovas mer snö så är vi på G mot våren...


Lovely...


Jag känner att jag svamlar mycket om saker som inte har med vår adoption att göra MEN det är ju så att vi är i väntansland nu...


Vi måste sysselsätta oss med saker som gör vårt liv lättare efter lillos ankomst. Vi måste hitta lösningar på saker och ting. Vi måste värna om varandra och jag känner mig så kär i min man och längtar efter att se faderskärleken i hans ögon. Men vi gör saker lite på varsitt håll just nu.
Han tränar hårt och är målmedveten. Jag pysslar och grejar och rör mig en del hemifrån jag med. Vi ser på varandra och ser förväntan hos varandra. Det saknas en del inför lillos ankomst men det är roligare att vänta något med att köpa vissa saker. Jag hoppas dock att den där roliga babymonitorn ska komma med posten snart. jag är nyfiken på att se om den funkar...
Bar ner barnstolen i källaren igår och ska ge mig på att måla den vid tillfälle...
Nu ska jag läsa lite bloggar...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Ovido - Quiz & Flashcards