litenlangtan

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Rivstart på veckan

Av litenlangtan - 22 februari 2011 07:34

Igår tog jag igen allt jag inte orkade i veckan som gick... Lånade böcker om barn på bibblan, köpte ett par plagg till lillo, tvättade 4 maskiner tvätt, skurade köksgolvet med såpa (!) stickade en socka, läste min födelsedagspresenttidning Camino, bläddrade i de lånade böckerna, lagade middag, såg några program på TV och läste lite deckare...


Kände mig sjukt effektiv och köksgolvet luktade så gott efter skurningen... Det tog kanske 5 minuter (vi bor ju tackochlov så litet!) och jag borde göra det oftare med tanke på resultatet... Det blir ju enklare och mer lättstädat när man såpar golvet också... :-D


Men orka!


  
Bilden är tecknad av en favoritillustratör: jojo falk 


Idag är det pysseltajm hos polaren som ska sälja lägenhet. Det kan bli kul...
Imorgon hoppas jag kunna träffa en kär vän och äta lite och på torsdag ska jag försöka få till en present till Kvarnlyckan som förhoppningsvis har landat som de ska och börjar lära känna sin son lite mer på hemmaplan. Jag har en tanke - men det är ett vanskligt pysselprojekt. Vi får väl se om det blir någe bra eller inte...


Jag gillar att det är ljust tidigt på morgonen och skymningen kom kanske vid 18-tiden igår! Även om det är kallt och det utlovas mer snö så är vi på G mot våren...


Lovely...


Jag känner att jag svamlar mycket om saker som inte har med vår adoption att göra MEN det är ju så att vi är i väntansland nu...


Vi måste sysselsätta oss med saker som gör vårt liv lättare efter lillos ankomst. Vi måste hitta lösningar på saker och ting. Vi måste värna om varandra och jag känner mig så kär i min man och längtar efter att se faderskärleken i hans ögon. Men vi gör saker lite på varsitt håll just nu.
Han tränar hårt och är målmedveten. Jag pysslar och grejar och rör mig en del hemifrån jag med. Vi ser på varandra och ser förväntan hos varandra. Det saknas en del inför lillos ankomst men det är roligare att vänta något med att köpa vissa saker. Jag hoppas dock att den där roliga babymonitorn ska komma med posten snart. jag är nyfiken på att se om den funkar...
Bar ner barnstolen i källaren igår och ska ge mig på att måla den vid tillfälle...
Nu ska jag läsa lite bloggar...

 
 
Kix

Kix

22 februari 2011 20:41

Sjukt effektiv... om jag skulle ha energi att göra ens 20% av det du hann på kvällen så skulle jag vara grymmen nöjd!!! Duktig flicka! Men stickade du EN socka?

http://kix.bloggplatsen.se

litenlangtan

22 februari 2011 20:59

Ja, en socka... Ska börja på nästa när jag får möjlighet... Ikväll harjag målat i 5 timmar... Lite trött nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenlangtan - 13 januari 2017 14:33

Oj vad länge sen jag bloggade. Det har vart sååååå mycket annat; försäljning av lägenheten, flytten, strul med jobbet, stök på hemmaplan, halloween, jul och nyår och är det ett nytt år och jagtänkte faktiskt på bloggen för någon vecka sen för att jag...

Av litenlangtan - 2 maj 2016 07:15

Just det. Vi är i gång med att sälja vår bostad för vi har fått en hyresrätt. Större, helt nybyggd, 5 minuter bort från vårt lilla hus. Det kommer inte vara för evigt men det är tak över huvudet tills vi hittat det hus vi vill ha. Jag, som är kontrol...

Av litenlangtan - 1 maj 2016 21:56

Är ganska säker på att en av mina ungar hatar mig just nu... Inget funkar, inte ens enkla vardagssaker som vi gjort 100 000 gånger tillsammans. Vi blir ovänner om allt och hans bruna ögon blixtrar... Idag skulle vi gå på bio på stan men det v...

Av litenlangtan - 23 april 2016 06:25

Kl är 06.18 och jag ligger i ungarnas rum med en snusande sovande unge på var sida. Tänk att jag blev mamma ändå, till inte mindre än två fantastiska barn! Tänk att vi är en familj, med allt vad det innebär! En lite mer tänkare, grubblare som mest är...

Av litenlangtan - 31 mars 2016 15:32

Igår hade vi en riktigt rövnatt, Stora hostar och hostar, Lilla fick krupp och vaknade rädd och ledsen och hade svårt att andas såklart! Vi fick rätsida på andningen och jag la mig brevid honom i deras sovrum. Somnade om och sov till ca 5. Då kom Sto...

Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards