litenlangtan

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av litenlangtan - 25 februari 2011 13:01

Var ganska överens med mig själv om att målen från gårdagens lilla övning i "tänk framåt, tänk själv" (läs Måldialog och utvecklingssamtal)

faktiskt är en bra idé att fundera över - och jag hade som målsättning idag att göra

1.  koppla in ny scanner, scanna dokument som ligger och maila till den som ska ha dem = fastighetsbolag som V Ä N T A R på dem... 
2. kontera alla fakturor i Workflow

3. Fylla i allas närvaro i vår närvarohanterare på nätet...

Det var också viktigt med prioriteringsordning. Jag gör ibland saker som är *tråkiga och oviktiga framför *tråkiga men skitviktiga och det är sådär.

När kollegan kom kl 10 var jag halvvägs igenom fakturorna som var m å n g a... och jag gjorde klart!!!
Sen gick jag in och skulle koppla in scannern. Visst, inga problems. Men jag behövde hjälp av IT för att få igång den - drivrutiner skulle installeras osv...
Då konstaterar IT att min dator har för lite RAM-minne för att överhuvudtaget köra CDn med drivrutinerna...
FAN vad trött jag blir! Samtidigtr är jag så glad att jag gjorde fakturorna innan jag provade det här med scannern eftersom jag inser att jag hade skitit i det om jag stött på patrull med scannerns som dagens första punkt. Nu är risken stor att jag kommer skita i att göra närvaron också...

BLÄ!


Exakt HUR less kan man bli på sitt jobb?   


Chefen går inte att få tag på och jag får väl maila dem på Fastighetsbolaget och säga hur det ligger till...

Måste öva på att "byta bild" - ska tänka på att jag och maken ska ta igen alla-hjärtansdags-middagen som blev inställd ikväll...

Tapas, kärlek och rödvin!



Presentation


Jag blev mamma genom adoption. Bloggen startade 2010 med hemutredningen och fortsatte med en lång väntan på... ja vem skulle det bli?
Nu skriver jag om stort och smått om vardagen med en son född sommaren 2011 och hans lillebror som kom till oss 2013.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

Besökare sen 2011-07-01

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Länkar

Vill ha barn

 

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Buzzador blog


Skapa flashcards